Gå til hoved-indhold
19. januar 2015 - kl. 09.01

Arbejdernes Landsbank bedst for sjette år i træk

  • 1 af 4
    FOTO: Kanal Frederikshavn
  • 2 af 4
    FOTO: Kanal Frederikshavn
  • 3 af 4
    Filialdirektør Bent Fick: - Vi har også i Frederikshavn budt velkommen til mange nye kunder.
  • 4 af 4
    Filialdirektør Bent Fick: - Vi har også i Frederikshavn budt velkommen til mange nye kunder.
Af: Kanal Frederikshavn

Danmarks bedste bank hedder Arbejdernes Landsbank. Det er konklusionen i en omfattende og uafhængig undersøgelse foretaget af CEM Institute. Det er sjette år i træk, at Arbejdernes Landsbank udnævnes til at være bedst blandt de otte største banker i Danmark.

- Undersøgelsens flotte resultat bekræfter os endnu en gang i, at kunderne værdsætter vores langsigtede strategi om at drive en ansvarlig bank, der både tilbyder personlig rådgivning her i filialen og moderne digitale løsninger, siger filialdirektør i Arbejdernes Landsbank i Frederikshavn, Bent Fick.

I undersøgelsen er bankkunderne blandt andet blevet spurgt om tilfredsheden med deres banks rådgivning, service og produkter, og her scorer Arbejdernes Landsbank højest.

Udover undersøgelsen viser også Arbejdernes Landsbanks store kundetilgang, at banken er danskernes foretrukne. Direktøren er både stolt og ydmyg over for den positive udvikling.

- Vi har igennem flere år oplevet en massiv kundetilstrømning, og i 2014 nåede vi op på 250.000 kunder – en udvikling, vi også kan nikke genkendende til her i filialen, hvor vi har budt velkommen til rigtig mange nye kunder. Derfor er det ekstra positivt, at både nuværende såvel som nye kunder tilkendegiver, at vi stadig prioriterer tid til at give hver enkelt kunde grundig og ansvarlig rådgivning, siger Bent Fick og fortsætter:

- Vi er utroligt stolte over undersøgelsens resultat, men førstepladsen er på ingen måde en sovepude for os. Tværtimod vil vi fortsat arbejde hårdt for at leve op til kundernes forventninger til os.

Arbejdernes Landsbank får i undersøgelsen en samlet CEM-score på 7.643, hvilket er 765 point foran nærmeste konkurrent. CEM Scoren udtrykker en banks reelle kundebalance og tager udgangspunkt i alle væsentlige kundeberøringsflader, som er udslagsgivende for kunders loyalitet.

Otte banker deltog i undersøgelsen. De placerede sig således:


1. Arbejdernes Landsbank
2. Jyske Bank
3. Lån & Spar Bank
4. Spar Nord Bank
5. Sydbank
6. Nordea
7. Nykredit Bank
8. Danske Bank

• CEM Institute, Voxmeter, har gennemført undersøgelsen siden 2008
• Undersøgelsen afdækker både bankernes image, kundetilgang og –fravalg, kommunikation, service og produkter samt rådgivning og dermed hovedparametrene i de undersøgelser, der gennemføres blandt bankerne
• Stikprøven er baseret på 65.000 interview, fordelt på 52.000 er telefoninterview og 13.000 uddybende webinterview
• Undersøgelsen tager udgangspunkt i alle væsentlige kundeberøringsflader, som er udslagsgivende for de danske bankkunders loyalitet
• Den maksimale CEM Score er 11.000

Seneste nyheder

Mest læste nyheder lige nu...