Gør Kanal Frederikshavn til min startside
 
22.10.2009 | Af: Kanal Frederikshavn

Borgmester Erik Sørensen: I dag er en rigtig god dag

Borgmester Erik Sørensen var forståeligt nok en glad mand, da han mødte Palm Citys nye australske samarbejdspartner.

Med borgmester Erik Sørensen i spidsen har Socialdemokraterne sørget for, at Palm City har klaret sig igennem den politiske uro i Frederikshavn Kommune. Set i det lys var det en meget glad borgmester, som i dag deltog i pressemødet i Palm Citys prøvehus på Skagensvej.

 

- Mange fyringer, fabrikslukninger og andre dårlige nyheder har fyldt mig de seneste måneder i Frederikshavn. Men i dag er det en rigtig god dag. Jeg vil endda sige den bedste i meget lang tid, smilede Erik Sørensen.

På pressemødet oplyste salgsdirektør Siggi Strandeng, at Palm City har indgået en partnerskabsaftale med det australske selskab, Evolution Golf Group (EVO). Dermed er etableringen af The Montgomerie Golf Course sikret.

Rick Bucknall fra EVO bosætter sig sammen med sin kone i Frederikshavn i de små to år, som det tager at bygge banen. Gravemaskinerne kører i stilling i begyndelsen af 2010, og i efteråret 2011 får de første golfspillere lov til at spille på banen.

Byggeriet af den internationale golfbane i Frederikshavn kommer til at bekæftige 50 personer, når golfbanen skal anlægges ,og 40 personer vil komme til at stå for selve driften.


 


BillederTilføj billede

Der er desværre ingen fotos/videoklip til denne nyhed.

VideoerTilføj video

Der er desværre ingen fotos/videoklip til denne nyhed.

Kommentarer

Keld Gydum, Frederikshavn 27-10-09 09:45:
Endnu engang må jeg kalde Borgmesteren og Byrådet til besindighed når det gælder projektet omkring The Montgomerie Golf Course

Et citat fra Deres Hjemmeside:

The Montgomerie, Palm City Golf Club
Verdensstjernen Colin Montgomerie designer og lægger navn til den ny golfbane i Palm City, der Bliver en af Europas flotteste og mest udfordrende. Det sker i samarbejde med European Golf Design. Driftkonceptet udarbejdes af Braemar Golf Management fra Skotland som i forvejen driver golfanlæg rundt omkring i verden.
Boligerne I denne bydel Bliver Integreret i en nyanlagt 18-afskalningsmaskiner golfbane som ligger i Tilknytning til Frederikshavn Golfklubs Eksisterende 18-afskalningsmaskiner bane. Altså 36 huller lige uden for Døren, og du kan gå de første 18 Allerede nu! (d.d. 27. oktober 2009)
citat slut.

For dem som skulle have interesse i at gå i dybden med egne øjne vurdere dette voldsomme set-up, synes jeg man skal besøge deres Hjemmesider .... det får Mig "i tankerne" til at bo et helt andet sted end Frederikshavn,Vendsyssel,Nordjylland.

Som man kan læse i mit lille citat ... bruger man bla. Frederikshavn Golfbane som en del af sin "Markedsføring" ...

Frederikshavn Golfbane som blev anlagt i 1994 til en ca. pris på 4,5 Millioner .. de har en baggrund i ca. 900 Medlemmer i Frederikshavn Golfklub .. og som har tilknyttet en 5-7 ansatte heri Træner og Sekretær. Og som har levet højt på rigtig mange Gæster ikke mindst fra Norge og Sverige.

I dag kæmper Frederikshavn Golfklub og Bane med at få økonomien til at hænge sammen trods et fin renomme og glade brugere - gæsterne har bla. svigtet og der er kamp til stregen om samme!

Når man sådan kæmper om Økonomien på Frederikshavn Golfbane med en anlægspris på ca. 4,5 Millioner kan jeg som Jørgen Clausen ikke lade være med at undre mig over, hvordan man vil få gæster nok til en Golfbane til små 100 Millioner.

Til Dem som ikke er så interesseret i Golf så er det med Golfbaner som med Restauranter eller Camping PLadser - jo flere **** Stjerner en Golfbane har eller vil bryste sig med at have, des mere koster det at spille på samme.

Jeg skal hilse og skrive her holder man sig ikke tilbage i Reklamerne over The Montgomerie Golf Course heller - lad mig blot henvise til mit citat.

For min skyld må de bygge de Golfbaner de vil - men det skal ikke være for støtte eller penge fra Frederikshavn Kommune i et projekt som The Montgomerie Golf Course.

Det er at spille hasard med Borgernes penge .. og her er det igen at Skibakke Centeret spøger ... for ikke at nævne "Højhuset" - det kunne ikke blive stort nok og fint nok .. Frederikshavn smed en masse penge i "For projektet" .... hvad skete der så - det hele faldt til jorden med et brag .. og et brag af en regning til Skatteborgerne ...
Det er ikke tid til satsning og chancer .. ikke for den siddende Borgmester og Byråd og næppe for det kommende ditto.
Borgmesteren bruger ordene igen og igen .. vi satser gerne - eller vi vil tage chancer, tænk på det den 17. november når der skal stemmes .... og løb ingen chancer ... det vil du løbe med et nyt Rødt flertal ALENE, mit råd må derfor være - stem mere med hovedet end med hjertet!

Med venlig hilsen - Keld Gydum - www.gydum.com
Jørgen Clausen, 27-10-09 00:54:
Palm City og golf gør borgmesteren glad! Hvorfor?
Jeg er blevet bebrejdet, at jeg i mit debatindlæg fra 25/10 har brugt ordet fantaster i forbindelse med borgmesterens glæde over udsigten til et nyt golfanlæg. Dette beklager jeg; men når ”ejendomsmægler” Torben Johansen den 23/10 til Nordjyske Stiftstidende udtaler: ”Japanske turister, der kommer til København, vil blive fløjet i helikopter herop. Vi har allerede fået tilladelse til dette”, så tror jeg, at mange kan tilslutte sig ordet fantaster. Noget helt andet er, at VVM-redegørelsen ikke vurderer miljøbelastningen af en helikopterplads. Det må derfor være i strid med sandheden, at der allerede er givet tilladelse til denne aktivitet.
I lokalplanen for området står: ”Grundlaget for golfbanen ved Palm City udgøres i høj grad af de mange feriegæster i de tilknyttede ferieboliger, men naturligvis også af andre besøgende golfspillere.”
Når nu alle stjernetegn siger, at de tilknyttede boliger ikke bliver solgt, hvad mener borgmesteren så, skal udgøre grundlaget for endnu en golfbane? Helikopterturister?
Ifølge Palm City er der på de første to år solgt 62 golfhuse ud af 600 planlagte huse. Udsigten til et økonomisk bæredygtigt anlæg, har godt nok lange udsigter!
Er det i overensstemmelse med intentionerne i projektet, at man nu kan få lov til at bygge et golfanlæg uden sikkerhed for, om projektet i sin helhed kan realiseres?
Vi får næppe noget svar fra borgmesteren eller de øvrige politikere; men mon ikke borgerne selv kan svare på dette spørgsmål! Det har aldrig været intentionen!
Hvorfor ikke holde Palm City fast på det samlede projekt. Det var trods alt dette, der gjorde, at kommunen har anvendt betydelige beløb på lokalplaner, VVM-redegørelser, miljørapporter m.m.
Har I slet ikke lært noget af Skibakke projektet?
Der er ikke plads til endnu et golfanlæg i Frederikshavn, medmindre Palm City projektet realiseres i sin helhed.
søren kristiansen, frederikshavn 25-10-09 21:59:
Med fare for og blive skudt i skoene jeg er pessimist, og det er et dumt tidspunkt her lige op til valget en kandidat er det, så må jeg vel også have lov til at stille mig spørgende over for hvad det er der sker. Skibakkeprojektet døde fordi folkene bagved ikke selv troede på det. Inden kommunen gik så langt som de gjorde, burde de have sikret sig "investorerene" mente det alvorligt. Jeg har altid troet på Palm City, men aldrig i den oprindelige form. I juli 2007 hvor man kunne låne 10 mio. til tvivlsomme projekter bare man havde en lønseddel, stod man frem og sagde der var investorer der ville investere 1,8 mia. i projektet. Siden er der ikke sket ret meget. Jo der er bygget et par huse, og solgt nogle helårsgrunde, og nu kommer den første risikoinvestor så på banen med 70 mio. Det svarer til 4 % af den fulde investering. Lalandia (som pt. er Danmarks største feriecenter) har 20.000 m2. velfærdsbygninger. Palm City skal have 35.000. Lalandia har 200 ansatte. Palm City forventes og give arbejde til 1.000. En del af husene bliver helårs og kan derfor ikke forventes udlejet. Dvs. man havner på samme antal ferieboliger som Lalandia, så sammenligningen er vel ikke helt malplaceret. Vi skal passe på vi ikke bliver trukket rundt i manegen, og stirrer os blinde på et enkelt projekt der er meget tvivlsomt, i hvert fald med de ambitioner man pt. ligger for dagen. Jeg husker tydeligt hvordan en vis Peter Johansen blev mødt med en kold skulder fordi han kom med en sindsyg ide om at bygge en lysfabrik i Frederikshavn. Vi gad ikke engang lytte til ham, for Stolt Nielsen havde jo lige placeret en stor ordre på Danyard. Resten af historien kender i. Det virker som om folkene bag projektet forsøger og vinde tid ved hele tiden og hive nogle små kaniner op af hatten. Hvad ligger der i kontrakten med Monty ? Er det en kontrakt hvor han bare har skrevet under på han vil designe banen hvis den bliver til noget. Det er der da ikke meget økonomi i. Jeg kan da også sagtens lave en kontrakt med NCC om og opføre et hotel med 1000 værelser. Dog betinget af jeg får finansieringen på plads. Lad os nu som de vendelboer vi er holde fødderne på jorden, og kigge på projektet med realistiske øjne, og så prøve og være medspillere på en måde så vi får mest muligt ud af det. Jeg forstår godt Erik Sørensen håber til det sidste, men jeg er alvorligt bange for han bliver skuffet, og erfaringerne viser desværre at hver gang Erik bliver skuffet ligger der en stor regning til skatteyderne.
Jørgen Clausen, 25-10-09 14:24:
Forløbet i Palm City projektet ligner til forveksling forløbet i Skibakke projektet. Det hele bliver slået kæmpe stort op, der bliver udarbejdet store planer, der bliver anlagt veje og byggemodnet, så man kan sælge de mest attraktive grunde, luften går af ballonen, der bliver pustet nyt liv i projektet med nye ”investorer”. Spørgsmålet er så, hvornår ballonen revner.
Keld Gydum har ikke forstand på golf; men han har bestemt vurderet markedet for golf 100 % korrekt. Der er i dag en stor overkapacitet af golfanlæg i Nordjylland og i Frederikshavn Kommune.
De fleste golfanlæg kæmper i dag en hård kamp for at få de økonomiske rammer til at nå sammen, og uanset finanskrise eller ej, er der ingen prognoser, der vil ændre denne situation i årene fremover. I Danmark er ca. 10 golfanlæg gået konkurs de sidste 12 måneder, og der vil komme flere til.
Seriøse investorer bruger naturligvis ikke tid og penge på projekter, hvor der kun er udsigt til negativt afkast.
Hvem er Evolution Golf Group (EVO)? På trods af, at man praler med at have et samarbejde med sportsikonerne Tiger Woods og Greg Norman, så optræder selskabet første gang på internettet den 22. oktober 2009 i forbindelse med pressemødet i Frederikshavn. Mystisk! EVO er muligvis et dæknavn for andre selskaber; men EVO eksisterer ikke som selskab.
Borgmester Erik Sørensen er glad over, at nogle fantaster vil bygge et nyt golfanlæg klods op ad Frederikshavn Golf Klub. Administrationen og de ansvarlige politikere har oven i det hele accepteret, at den nye bane må bygge et stort klubhus på Frederikshavn Golf Klubs dørtrin.
Dette er et godt billede på, hvordan Frederikshavn Kommune behandler eksisterende virksomheder. Bare det hele bliver pakket ind i ”fremtidsvisioner”, så er man ligeglade med de negative konsekvenser, der påføres andre.
Palm City projektet vil være godt for Frederikshavn; men det forudsætter at projektet i sin helhed bliver realiseret. Har man ikke sikkerhed for, at centerbygninger m.m. bliver opført, har Frederikshavn ikke brug for et nyt golfanlæg.
Per Christian Buhelt, Frederikshavn 24-10-09 19:35:
Kære keld Gydum

Tusind tak for dit svar, som så ikke var et svar!

Men så er den vist ikke længere:)

Men for at slå den fast, Tillykke Frederikshavn -Skagen og ikke mindst Sæby med den nye golfbane!
Keld Gydum, Frederikshavn 24-10-09 06:26:
Til Per Christian Buhelt ....

Det skrevne ord er ofte vanskeligt at tolke ... læs mit seneste indlæg igen og så kan vi næppe føre mere debat på det ....

Jeg skriver jo netop, enhver er salig i sin tro - og der skal være plads til os alle - omvendt kan vi jo ikke alle få ret, sådan er debattens og verdens liv ....

Glem dine mange spørgsmålsdtegn .. thi det er jo spørgsmål som du i forvejen ved jeg ikke vil kunne give dig ret i, hvis du ellers forstår hvad jeg skriver!

Rigtig god søndag ...

MvH Keld Gydum Stenbakkevej 37
Per Christian Buhelt, Frederikshavn 23-10-09 22:29:
Kære keld Gydum

Beklager hvis du føler dig truffet, men du har næsen fremme jævnt tit og nogen gange meget fremme, og du holder dig ikke tilbage med kritik som måske er berettiget i dine øjne, men så har vi andre også lov til at have vores mening om emnet.

Jeg kan desværre med min bedste vilje ikke forstå hvad du mener ang. Den kommende Golfbane, hvor i består der et overforbrug fra kommunenes side?

Det er ikke kommunen der skal drive den men private og de betaler det det koster også de opgaver kommunen laver.

Til din orientering så er de 3 nuværende Golfklubber private klubber og som sådanne modtager de ikke tilskud fra kommunen til drift af disse, så hvor er din pointe?

Skal alt gå i stå på grund af fortiden?
Keld Gydum, Frederikshavn 23-10-09 16:15:
Til Per Christian Buhelt

Jeg er slet ikke enig med dig ... og derfor ej heller enig med Erik Sørensen stet i Bakspejlet har det kun bragt ulykke og forhøjet forbrug at være så optimistisk som jeg læser Dig og Borgmesteren ..

Jeg lader mig ikke overbevise - jeg vil som det ser ud nu tage meget små skridt .. historien om Golfen begyndte mig bekendt før den økonomiske krise ... så også det har jeg det fint med ...

Enhver er salig i sin tro - også når det gælder fremtiden - jeg har lært af fortiden og vil hellere være realist end optimist til op over begge øre ...

Jeg respektere da dem der er optimister - men giver ikke køb på min negen oplevelse af samfundet og den måde man til nu har arbejdet på i Frederikshavn Kommune.

Med venlig hilsen
Keld Gydum - Stenbakkeve.

Ps: Har aldrig helt forstået hvorfor man skal være negativ - fordi man er realist ... der er folk i debatten som ikke ser andet og det synes jeg er beklageligt.
Fordi vi ikke alle følger ukritisk i andres baner - behøver man ikke være negativ .. tvært om det er sundt - for det er godt for samfundet og debatten ...
Per Christian Buhelt, Frederikshavn 23-10-09 14:51:
Kære Keld Gydum

Det var aldeles ikke ironisk ment!

Der er nogle mennesker der tror på ideen og er villige til at satse en formue på det, skal vi så ikke støtte det?

Nu er jeg jo ikke ligefrem en novice indenfor golfverdenen og har erfaring som både spiller og i Udvalgsarbejde, og jeg ved en ting som du åbentbart har overset, uagtet dine dystre spådomme så vil Palm city banen tiltrække Golfspillere ikke bare fra de nordiske lande men så sandelig også globalt.
Disse gæstespillere/greenfeespillere vil helt sikkert også spille på vores 3 andre baner i kommunen + ligge en del penge i byerne, det er fakta Keld.

Derudover er Golfen ramt af en krise ligesom alle andre er globalt, men kære Keld det er i krise tider at man skal investere i fremtiden så man er klar når krisen er væk, og væk skal den nok komme, hvis vi alle er lige så pesimistiske som dig ja så kommer vi ikke over krisen.

Det er heldigvis ikke tilfældet så jeg har stor tillid til bedre tider..

Kære Søren

Selvfølgelig skal lov overholdes men nogen gange er man nød til at handle og så derefter spørge, for ikke at kvæle det gode initativ:)
Og jeg tror ikke et sekund på at der er nogen der har fået mere en de kan/skal have i denne sag.

God week end til alle
søren kristiansen, frederikshavn 23-10-09 08:07:
Buhelt, jeg aner ikke om det er detaljer eller ej der har gjort tilsynsrådet er blandet ind i sagen, men vi må da som minimum forlange at loven bliver overholdt. Selv borgmesteren er i tvivl. Jeg er som resten af Danmarks befolkning tilhænger af Palm City, og havde jeg 1,8 mia. i lommen havde jeg købt projektet øjeblikkeligt. Og Per, du skal ikke så tvivl om min vilje til og hjælpe erhvervslivet. Byrådet kan lave rammer til gavn for erhvervslivet, men de kan/skal eller må ikke putte penge direkte ned i deres kasser.
Keld Gydum, Frederikshavn 23-10-09 07:04:
Per Christian Buhelt skriver bla:

Tænk at vi i Kommunen snart vil have 4 Golfbaner af høj klasse og så 2 i samme by, det er svært at bevare pessimismen , så skal vi ikke sammen forsøge at begrave den. citat SLUT.

Jeg ved ikke helt om jeg skal tage dette afsnit seriøst eller det skulle være ironisk ...

For mit vedkommende tager jeg det ironisk, og det gør jeg ud fra de problemer i økonomien som vi har hørt om bla. fra vores egen Frederikshavn Golfklub og fra Golf Sporten på landsplan .... og så er jeg i øvrigt bedøvende lige glad med hvordan man ser på Golf i Australien ... "Down Under".

De seneste år har man læst og hørt at Golf har toppet i Danmark og selv de bedste baner i Danmark slet ikke har det så godt økonomisk endda i lyset af det brander spørgsmålet jo på - hvor mange Golfspillere skal der komme på den NYE Internationale Golfbane for at den kan løbe rundt.

Jeg har lidt forstand på Golf .. jeg har gået 18 Huller både på Hvide Klit - og på Frederikshavn Golfbane som Caddie for Venner og for at se hvad det egentligt drejer sig om ...
Jeg lod det blive ved det .. og en karriere som Caddie, er nu ikke noget man skal stræbe efter ... ;o)

Men når vi nu pt. har 3 udmærkede Golfbaner i Kommune ... man har mindst en tæt ved Hjørring ... man har en dejlig bane i Brønderslev så er det jeg bliver bange for hvor skal grundlaget komme til en ny stor dyr golfbane i Frederikshavn?

Når Frederikshavn Golfklub / Bane har været i problemer skyldes det svigt fra vores Nabolande som mig bekendt lagde rigtig mange Penge netop som gæster ...

Hvordan kender vi Golf-Finanser år 2011 - 2012 ... og hvem kan overhovedet spå om den bliver bedre end den er i dag .. i dag er det tilbagegang og stagnation i Danmark, derfor kan jeg godt få hænderne ned ....

Hvor mange ansatte er der på Hvide Klit - hvor mange ansatte er der aflønnet i Frederikshavn Golfklub ... hvordan kommer man op på et antal ansatte på 40 Arbejdspladser ... ?

Dette være ikke malurt til bægeret .. det er fakta for udviklingen man har set gennem flere år i Dansk Golf derfor kan jeg kun bekymre mig om det store oplæg til The Montgomerie Golf Course.

Hvor mange Turister vil man tro en Golfbane mere kan skaffe Frederikshavn - man kunne jo spørge sig lidt omkring !

Rigtig god weekend - Keld Gydum - www.gydum.com
Per Christian Buhelt, Frederikshavn 23-10-09 01:07:
Kære Peter

Dejlig at se du bakker op omkring Palm City projektet

Jeg er en af dem der altid har troet på projektet, men jeg er jo superoptimist ifølge Kjel Gydum:)

Så derfor er det dejligt at der var nogle politikere der turde give folkene bag projektet en ekstra håndsrækning ( Læs Borgmesteren ) hvilket nu har givet pote!

Nu skal vi alle stå sammen om dette projekt, ikke økonomisk, men administrtivt og ikke træde på bremsen, og Søren kristiansen brug nu tiden på at hjælpe erhverslivet i stedet for at klage til tilsynsrådet over små detaljer m.m. ( ikke jeg siger at det er dig der har klaget) og Venstre det vi har brug for i denne tid er ikke, hvad sagde jeg og bygge grøfter, men samarbejde hen over hækken til fælles gavn for hele Kommunen.

Til sidst var der ikke noget om at Skagen selv havde de penge til Kulturhuset?

Hvis det er korrekt så skal de da også have det de er blevet lovet, så er den vist ikke længere!

Tænk at vi i Kommunen snart vil have 4 Golfbaner af høj klasse og så 2 i samme by, det er svært at bevare pessimismen , så skal vi ikke sammen forsøge at begrave den.
Peter Laigaard, Frederikshavn 22-10-09 23:21:
Kære Brian.

Du kan tro jeg mener hvad jeg skriver. ("Æres dem som æres bør".)

Jeg er bestemt tilhænger af de mange ting som blev sat igang i den gamle Frederikshavn kommune. Her var Venstre med til "vækst og vilje" strategien. Det gav en helt utrolig gejst og optimisme. Det har vi brug for igen.

Jeg hører helle ikke til dem som taler negativt om Skibakkeprojektet - vi gik efter "guldet", selvom det ikke lykkedes, og det skal vi selvfølgelig prøve igen med Palm City. Jeg ser heller ikke noget negativt i at overveje en ny byskole, hvis det viser sig at være en bedre løsning end at renovere gamle skoler. Specielt med den nedgang vi får i børnetallet fremadrettet. Hvis vi skal have en udvikling i folkeskolen skal vi have optimeret klassekvotienterne. Det kender jeg kun alt for godt til på Handelsskolen. Jeg synes det indslag der ligger på kanalfrederikshavn om privatskolen viser vejen for god skoleøkonomi.

Men der er grund til at være kritisk når man anvender store ressourcer og indkalder gud og hver mand til at placere en ny skole i midtbyen, og ovenikøbet nedlægger stadion hen over hovedet på FFI fodbold, før man overhovedet ved om forsyningen kunne sælges til finansiering. Det hedder vist at "sælge skindet før bjørnen er skudt". Det er heller ikke imponerende at fraflytte kommunenkontoret i 3 år uden at have en plan for renoveringen af det gamle. At bygge nyt på værkergrunden hører heller ikke til kategorien af fornuftige projekter. Det er direkte angribeligt at ville bygge nyt finkulturhus i disse tider.

Venstre skal derfor med ind over den fortsatte udvikling, så vi kan få "luget" de værste fejlskud væk. Det er nemlig ikke sundt for udviklingen når socialdemokraterne ikke behøver at spørge andre med sit absolutte flertal!

Synspunkterne står for min egen regning.
søren kristiansen, frederikshavn 22-10-09 22:11:
INGEN er modstander af projektet. INGEN er modstandere af at kommunen er medspiller, men det skal være på den rigtige side af loven. Det har nogen stillet spørgsmålstegn ved, så inden Erik og S drager konklusioner om at det de har gjort er det rigtige, syntes jeg det vil klæde dem og vente til Tilsynsrådet har talt.
Forvaltningen har indrømmet der er sket en fejl, og de ved vel lidt om lovgivningen.
Brian Kjær, Frederikshavn 22-10-09 21:04:
Kære Peter Laigaard
Hvor er det dejligt at se en ændring i Venstres tilgang til nye og lidt anderledes tiltag ;-)
Jeg fornemmer at det har været rigtig svært for dig at skulle rose borgmesteren.
Jeg håber meget at jeg må tolke dig derhen, at Venstre fremover vil være mere inspireret af at deltage i nogle af de ting som er lidt svære, fremfor blot at stå på vognen, når andre har drevet den igang. Ja jeg kan vel nærmest konstatere, at Venstre i denne sag har gjort alt hvad de kunne for at komme til at træde på bremsen!
Det er skønt at også Venstre vil være med til at bakke op om tiltag, der kan være med til at skabe udvikling i kommunen.
Det er vel ærligt ment?
Peter Laigaard, Frederikshavn 22-10-09 18:43:
Flot Erik at du tager dig tid til at vise ansigtet som kommunens første mand. Ikke mindst i forhold til udlandet betyder den slags meget.

Selvfølgelig skal vi fra kommunens side kæmpe videre med at bakke op omkring Palm City projektet uanset om mørke skyer over ferieboligmarkedet trænger sig på, og hvor svært det end bliver at realisere projektet i sin fulde form.
Vi skal også set i lyset af finanskrisen være villige til løbende at ændre på samarbejdet mellem Palm City og kommunen. Ingen kunne forestille sig omfanget og dybden af finanskrisen.
Lars Stæhr, Frederikshavn 22-10-09 15:59:
Godt gået. Ros til de folkevalgte der har været med til dette. Igen viser de at de er modige og er deres opgave voksen. Skal vi have turister til byen, skal vi også have noget at byde på. Palm City er et stort plus i den forbindelse.

Informationer til denne nyhed

Læst: 1598 gang(e)
Bedøm:
Afgiver din stemme
Rating: 3.9 af 5 fra 28 stemmer.
Klik på antallet af stjerne for at stemme
01-12 - Australiere vil bruge lokal arbejds...
03-11 - Venstre vil have stoppet byggemodni...
03-11 - Efterlyser tydelige tegn på ejerska...
01-11 - Ro til Palm City - og husk at handl...
31-10 - Palm Citys salgsdirektør svarer ige...
26-10 - Hele syv eksemplarer af borgmestere...
22-10 - Australsk selskab investerer i Palm...
<- Tilbage

Flere nyheder





Indlæser nyheder