FfI ansætter Mette Kylling som ny ungdomskonsulent
Drømmen om at vende tilbage til Nordjylland efter nogle år i Midtjylland har fået Mette "Kylling" Nielsen - tidligere førsteholdsspiller i FfI - til at tage udfordringen op omkring en nyoprettet stilling som ungdomskonsulent i FfI's håndboldafdeling.
FfI har igennem flere år trængt til at få frigjort ressourcer hos trænere og ledere, så der er en person, der dels skal beskæftige sig med at få øget det sociale mellem holdene og trænerne og dels skal sikre, at "den blå bølge", som er håndboldafdelingens drejebog, bliver fulgt af både trænere, forældre og spillere. Her kan det bla. ses, hvad man skal kunne når man er 10 år, 12 år, 14 år og så videre - og samtidig er den også et udtryk for, at FfI er en klub, der både skal have bredde og elite med.
Alle spillere får således tilbudt at komme på tur en gang om året og derudover at spille Rødspætte Cup. Her forventer man til gengæld, at forældrene stiller op til en vagt på skolen, i madsalen eller andet.
Nicolaj Horn, formand for håndboldafdelingen, er rigtig glad for aftalen med Mette Nielsen, men han håber, at Mette kan få solgt sin andelsbolig i Silkeborg, så hun kan komme op og være en del af dagligdagen i klubben.
Opbakningen til "Kylling" er stor, og mange af de gamle FfI’ere er rigtig glade for gensynet med Mette, som havde stor betydning for både det sportslige og det sociale, da hun sled på gulvet i Idrætshallen igennem adskillige år.





































