Mobil version Gør Kanal Frederikshavn til min startside
 
19.09.2019 | Af: SPONSORERET INDHOLD

Find de rette erhvervs-lokaler til din virksomhed

Når man har en virksomhed, så er det vigtigt, at der er de perfekte omgivelser, der kan få virksomheden til at vækste og dermed blomstre op. De rette erhvervslokaler betyder utrolig meget for de ansattes produktivitet, og lokalerne skal gerne signalere professionalitet overfor potentielle kunder.

 

Der er mange aspekter, der spiller ind på optimale erhvervslokaler, og her kan det være godt at lave en tjekliste for at se hvilke aspekter, lokalerne kan tjekke af. Dermed bliver det lettere at vælge de helt rette erhvervslokaler til din virksomhed.

Start med at finde den rette beliggenhed
Når man skal finde de rette lokaler, så er det essentielt, at de har den rette beliggenhed. Det skal helst være så let som muligt at komme til og fra lokalerne, ligesom det er vigtigt at se på, om der er parkeringspladser nok til de ansatte og forretningsforbindelser. Det kan være, at en placering nær motorvejen er i højsædet - eller det kan prioriteres, at lokalerne ligger så tæt på bymidten som muligt. Disse overvejelser bør man bestemt gøre sig, inden man begynder at se, hvorvidt lokalerne lever op til virksomhedens krav.

Tænk over lys og plads til alle de ansatte
Uanset om du ejer en større eller mindre virksomhed, så er det vigtigt, at der er masser af naturligt lys og plads at boltre sig på for de ansatte. Her kan det være en god idé at vælge nogle lokaler, hvor man evt. kan tilkøbe ekstra kontorplads, hvis dette bliver nødvendigt, og man skal hele tiden overveje, hvordan kontoret kan indrettes for optimale arbejdsbetingelser. Herudover gør det naturligvis ingenting, hvis der er tale om lyse, moderne og venlige kontorfaciliteter, som kan inspirere til effektivitet over hele linjen. Der findes heldigvis rigtig mange lækre erhvervslejemål i Aalborg, Odense, eller hvor din virksomhed ellers har base - det drejer sig bare om at forhøre sig hos den lokale ejendomsmægler.

Har virksomheden brug for mødelokaler eller andre faciliteter?

Når man har set sig lun på nogle erhvervslokaler, der passer perfekt i størrelsen til virksomheden, så er næste skridt at forholde sig til alle de faciliteter udenom selve kontorpladsen. Her er det f.eks. relevant at se på, om der er mulighed for brug af mødelokaler, kantine eller andre områder, hvor man kan interagere med kunderne. Hvis dette ikke er tilfældet, bør man tænke over, hvordan potentielle kunder ellers skal håndteres indenfor kontorets rammer - en rodet arbejdsplan giver også et rodet indtryk hos gæster i huset. Det kan også være relevant at undersøge, hvorvidt der er fitnesscenter eller andre adspredelser indenfor nær afstand af lokalerne - det øger mulighederne for at give de ansatte en ekstra gulerod eller to i hverdagen.

Kan der handles på prisen?
Sidste udfordring før virksomheden kan flytte ind i de nye erhvervslokaler er den pris, lokalerne skal koste. Der er ofte både mulighed for at leje sig ind et sted eller købe sit helt eget, og her bør man se budgetterne grundigt igennem, så man ikke står med håret i postkassen, når regningerne dumper ind i indbakken. I den forbindelse er det stort set altid muligt at forhandle en bedre pris med udlejer eller sælgeren - det handler om at være lige dele fræk og fornuftig, og der er med garanti penge at spare, hvis man er villigt til at forhandle lidt frem og tilbage.

Denne artikel bringes i samarbejde med Partnertekst.dk.

 

BillederTilføj billede

Der er desværre ingen fotos/videoklip til denne nyhed.

 

Kommentarer

Del denne artikel

Flere nyheder





Indlæser nyheder
Close