Gør Kanal Frederikshavn til min startside
 
20.11.2009 | Af: Kanal Frederikshavn

Hedegaard: Hele spillet er usandt, og det nager mig

Jens Hedegaard Kristensen: - Allerede før valget meddelte jeg inderkredsen i partiet, at jeg ønskede at stoppe som formand for Teknisk Udvalg og Frederikshavn Forsyning A/S.

Jens Hedegaard (A) har ingen problem med, at Paul Rode Andersen fra SF kalder ham for både en skurk og klovn. Men Jens Hedegaard er ked af, at flere borgere på bl.a. Kanal Frederikshavn beskylder ham for at være en levebrødspolitiker, der kun går efter gyldne taburetter.

 

- Hele dette spil er usandt, og det nager mig. Allerede før valget meddelte jeg inderkredsen i partiet, at jeg ønskede at stoppe som formand for Teknisk Udvalg og Frederikshavn Forsyning A/S. Jeg gik i stedet målrettet efter en plads i Økonomiudvalget og ulønnede pladser i udvalg, som har med erhverv, turisme og udvikling at gøre, fortæller Jens Hedegaard.

Han stod dagen efter valget frem og sagde, at konstitueringsaftalen mellem S og SF var elendig. Han ønskede Venstre og Det Konservative Folkeparti med i aftalen. Det tolkede mange som et forsøg på at redde hans dyrt betalte formandsposter. Jens Hedegaards udmelding førte som bekendt til, at aftalen mellem S og SF røg i vasken. SF fik kolde fødder og indgik i stedet en ny aftale med Venstre og Det Konservative Folkeparti.

- Det var en satsning fra min side. Frederikshavn ville have fået det bedre med en bred løsning frem for det galehus, som nu venter os i fire år, mener Jens Hedegaard.

Det irriterer ham også, at kritikerne påpeger, at han har skiftet parti flere gange.

- Jeg har stået bomstille på midten af dansk politik i 16 år, og jeg har hele tiden haft det som mål, at de to store partier skulle samarbejde. Det gjorde de i slutningen af 90'erne og begyndelsen af dette årti, og dengang gik det godt, understreger Jens Hedegaard.

Du bliver også beskyldt for bengnaveri?

- Ja, det har jeg godt læst, men hvorfor er der ingen, som beskylder Paul Rode Andersen for bengnaveri. Han har været formand for Børne- og Ungdomsvalget i 16 år (og skal nu i gang med fire år mere, red.).


 


BillederTilføj billede

Der er desværre ingen fotos/videoklip til denne nyhed.

VideoerTilføj video

Der er desværre ingen fotos/videoklip til denne nyhed.

Kommentarer

Peter Jensen, 23-11-09 17:12:
Keld Gydum:

Kende reglerne? Jeg har da altid troet, at en aftale var en aftale.... Måske er der kommet nye regler?

Peter
Per Christian Buhelt, Frederikshavn 23-11-09 00:09:
Ens alder kan da aldrig være afgørende for ens synspunkter, kun om man taler af erfaring eller ej.

En 20 årigs mening tæller lige så meget som en 57 årig, eller for den sags skyld en 90 årig.

Kan man ikke argumentere for ens egne synspunkter så burde man anstændigvis undlade at kommentere andres.

Jeg har efter bedste evne prøvet at efterleve dette, nogen mener så forgæves:)

( Når jeg bruger dette :) betyder det at jeg smiler, bare for at alle kan følge med, der er især en det kniber for)

Jeg vil desuden til en hver tid bruge min ytringsfrihed til at kommentere udokumenterede påstande og stille spørgsmål til fremsætteren af disse og når afsenderen ligefrem overtræder alle former for anstændighed og det bliver til personlig injurerende forfølgelse, af bestemte personer, så kommer jeg op på mærkerne.

Skulle jeg i den forbindelse selv gå lidt over stregen, skal jeg være den første til at beklage dette, men hellere dette en det andet foregår upåtalt.

Min gamle chef, Svend Ibsen fortalte mig en gang at en pessimist og en optimist ikke forstod hinanden, og han var glad for at kalde mig for en optimist, det er jeg også glad for:)

Jeg er endda så optimistisk at Venstre allerede nu ved at SF ikke er til at stole på så det bliver i samarbejde med S og C at kommunen skal drives de næste 4 år.

God jul og godt Nytår til alle i kommunen.
Keld Gydum, Frederikshavn 22-11-09 22:05:
Til Peter Jensen ...

En god forudsætninh for at deltage i en bestemt Debat er at kende til Reglerne ...

Det gæder også, hvis man vil spille Poker - så har alderen i øvrigt ingen betydning ...

Men at blive taget seriøst i en så personlig debat som denne - kræver man bla. kender Spillets Regler også til Kommuvalg ..

Fortsat god debat ...

Med venlig hilsen
Keld Gydum - www.gydum.com
Peter Jensen, 22-11-09 20:58:
Har man ret bare fordi man er over 50? Det skal vel ikke være sådan, at de unge brugere nærmest skal føle sig tvunget væk, fordi enkelte halvgamle mavesure mænd, kun vil diskutere med sig selv?

Peter
A. R. Jensen, Frederikshavn 22-11-09 19:50:
Ja - jeg ved godt at I har læst dette før og jo - jeg kan godt skrive andet, men det er jo mit eget valg.

Uanset hvorledes man vender og drejer sig, så sidder rø... altså bag på.

Så det forandrer ikke ved at stemmer man SF i Frederikshavn må man sande at man stemmer borgerligt.

Kendsgerninger holder ikke op med at eksistere, fordi de ignoreres.....
Kristian Poulsen, 22-11-09 17:13:
Jeg undskylder mange gange over, at jeg ikke er ældre og ingen børn har. Jeg lover at tie. Til mit forsvar vil jeg bare sige, at jeg ikke var klar over at man helst skal have en bestemt alder for at må fortælle sine holdninger. Undskyld.

Mvh. Kristian
Keld Gydum, Frederikshavn 22-11-09 16:38:
Hvor gammel er John Jensen mon .... med en adresse som heddder:
annette_quist@hotmail.com;

Og hvor gammel er Christian Vejby - når man nu ved at Kristian Poulsen er 20 og i øvrigt ikke har erfaring for Politik og at dette er hans første valg ...

Jeg har længe synes at tonen har været mig både noget skinger og meget unfair
det kan jo skyldes den unge alder ....

Det synes jeg er trist for Kanal Frederikshavn og for debatten her ...

Hvis man er så ung så man ikke kender til normal taktik og det politiske spil i og om et Kommunevalg ... melder jeg gerne pas ...

Det orker jeg ikke - og vil slet ikke ligge navn til ...

Med venlig hilsen - Keld Gydum - 57 År og far til et hold Tvillinger på 33.

Ps: Tak for oplysningerne Kristian Poulsen ... det har fjernet min lyst det yderligere debat !
Kristian Poulsen, 22-11-09 15:51:
Kære Ole Nielsen
ang. kommentar: 20-11-09 18:41

For det første vil jeg være lidt fræk og sige, at du ikke rigtig forholder dig til det jeg skrev. Men jeg skal da glædeligt gentage mig bare med en lidt anden ordlyd.

Det du siger ændrer stadig ikke på, at Paul Rode ikke talte sandt, da han sagde, at de ikke ville pege på en venstremand. Socialdemokraterne ødelagde intet! Det var Paul Rode, der brød aftalen.

Jeg vil kalde Erik Sørensen for en god visionær borgmester, som har taget hånd om de problemer, der har været og forsøgt at løse dem samtidig med at han stadig tænker nyt og har igangværende projekter. Desuden er han en god "ambassadør" for kommunen.

Mvh. Kristian
John Jensen, 22-11-09 14:51:
Hørt Hørt
Fuldstændig enig.
Christian Vejby, frederikshavn 22-11-09 13:49:
Det var da det bedste indlæg jeg har læst længe Kasper, der rammer du rigtigt.
Men er jeg den eneste her der springer Hr Gydum indlæg over?? En mand som kommentere samlige indlæg, har simpelhen bare for meget varmt luft i indholdet.
kasper kristensen, frederikshavn 21-11-09 17:01:
Jeg syntes Kanal Frederikshavn er genial og godt for byen. Men jeg tror at mange ikke orker at komme med deres synspunkter til forskellige debatter fordi de ikke gider at blive nedgjort og latterliggjort af Hr. Keld Gydum for deres synspunkter. Specielt hvis det gælder noget han ikke er enig i som F.eks. et positivt synspunkt om Palm City/Erik Sørensen eller endnu værre hvis man udtaler sig Skeptisk om Brian Pedersen/SF. Så er han helt oppe på mærkerne:) Det er fint med mig at han ynder at gøre sig som en klog og særdeles vis og belæst herre. Måske han har opnået meget i livet ? Men lad nu alle komme til uden de skal have for mange skrammer:)
Poul Erik Pedersen, Frederikshavn 21-11-09 10:09:
Til Gydum og Buhelt
Det forekommer mig at underholdningsværdien af jeres indbyrdes opgør har toppet, og I tilsyneladende begge har mistet overblikket i jeres bestræbelser på at nedgøre hinanden.
Mit forslag må derfor være, at I evt. finder en andet sted at afgøre jeres stridigheder, hvis dette er nødvendigt.
Ovenstående betragtninger er uden vurderinger af jeres evner som debattører.
Mit indlæg står helt for egen regning og kræver intet svar fra nogen af Jer.

Mvh.
Poul Erik
Keld Gydum, Frederikshavn 21-11-09 08:21:
Til Per Christian Buhelt ...

Enten ryger du Hamp eller også er du på Rødvin .... :o)

Man går altså ikke ind og henter en anden debattørs indlæg i en helt tilfældig sammenhæng og smider samme i en ny tråd.

Deri er det citatfusk - og så vil jeg lige gøre opmærksom på at jeg her hvor Jens Hedegaard Kristensen forsvarer sig selv, helt ærligt går ind og forsvare netop mit indlæg som du citerer ..

Må beklage at du ikke kan følge almindelig debat teknik, og kun deltager for at hænge andre ud du ikke er enig med ...

Det sidste er tilsyneladende dit eneste formål Per, så der er ingen skam ved at trække sig fra en debat man ikke forstår ...

MVH Keld Gydum - Stenbakkevej 37
Per Christian Buhelt, Frederikshavn 20-11-09 22:42:
Fusker med citater, Hvor Keld ?

Jeg citerer dit indlæg om JKH og spørger om det er debat!

I mine øjne er det en gang udokumeteret bagvaskelse af JKH og grænser til injurier og hører under alle omstændigheder ikke hjemme i katagorien " Debat"

Dine indlæg gennemsyres af din uvilje mod JKH, jeg vil endda kalde det nag og det klæder ingen, heller ikke Dem keld Gydum.

Hvis du vil debattere så må du også acceptere at andre har en anden mening, og når du fremkommer med udokumenterede påstande, må du også acceptere at der stilles spørgsmål til dine påstande, ellers er vi over i " Ulven kommer" jeg vil endda påstå vi allerede er der.

Og nu vil jeg følge Peter Laigaard og undlade at kommentere dine indlæg, du får allerede nok opmærksomhed.

God Jul og godt Nytår til alle i Kommunen
Keld Gydum, Frederikshavn 20-11-09 22:23:
Per Christian Buhelt

Du fusker med citater, og blander Blomkål og Kartofler, nej du har ret du føre ikke debat du vil blot "læses" på andres bekostning ...

Det er ikke debat det er tyverri, men det forstår du vel ikke Per.

God weekend, Keld Gydum www.gydum.com
Per Christian Buhelt, Frederikshavn 20-11-09 21:56:
Ole nielsen

Citat Keld Gydum: I følge Nordjyske .. lige et citat:

Jens Hedegaard Kristensen er i dag formand for teknisk udvalg (hvilket aflønnes med 179.041 kr. om året) og bestrider derudover eksterne bestyrelsesposter med et årligt honorar på 150.000 kr. Citat SLUT!

Se med det på bordet, som sikkert holder stik ... vi er over 300.000 om året, kan jeg godt forstå det kan friste en Elefant til at gå efter, ikke nok med magten men, en gylden taburet ....

Fanden hytter sine ..... Jens Hedegaard er gået efter ikke at miste det som svare til 2 Førtidspensioner af de store om året i gode ben ....

Se det er hvad man kalder levebrødspolitikere ... skidt med ansvaret overfor Vælgerne når blot der er penge i "lortet".

Glad for at det bliver stoppet, den sidste man skal have ondt af er hvis Hr. Jens Hedegaard Kristensen ... som på sin egen Valgplakat er udformet som en Degn eller en Kirkens Mand sammen med en Elefant - og så samtidig med en utrolig rammende TEKST!

Hvis nogen har haft "Snablen" ned i de gode Ben og forsøgt at holde på samme - ja men så må det være JHK ..

Dette være ikke misundelse, men det har givet gode grunde til at den ellers så noble Formand for Teknisk Udvalg har valgt sin egen "livline"!

Fuck Janteloven, men her er tale om "paperri" som på Mig virker uartigt og særdeles søgt!

Kommer jeg med yderligere begrundelser .. vil det blive udlagt som injurier - så det vil jeg undlade, må tilstå det er honorar som lang overstiger min fantasi ...

Med venlig hilsen
Keld Gydum


Mener du gravalvorligt at dette er debat?
Ole Nielsen, Frederikshavn 20-11-09 18:41:
Hej Kristian

Fin artikel du hentyder til, og prøv at læs den i gennem igen... Paul Rohde siger også i artiklen at han dog sagtens mener, at SF kan samarbejde til begge sider især hvis ikke Socialdemokratiet komme med et godt tilbud. Det gjorde de men ødelagde det selv, og det kan de sku ikke give SF skylden for. Den må Jens Hedegaard tage på sin kappe.

Men SF skulle da bare have ladet fremgangen være og ikke gjort noget ved det, og så kunne de sidde og trille fingre i 4 år mere. Nu kan SF endelig få indflydelse på beslutningerne, og det er sku da noget ved, og inderst inde tror jeg det er liget meget hvem der sidder på chefstolen Socialdemokrat, SF, Venstre eller De Konservative så længe vi ikke snakker Dansk Folkeparti, Enighedslisten osv. Jeg synes i hvert fald det er godt.

Hvis du kalder Paul Rohde en forbryder, en bandit af de helt store hvad vil du så kalde Erik "Honecker" Sørensen???

Mvh
Ole Nielsen
Inger Kempff-Nordkap, Skagen 20-11-09 17:59:
Vederlag til politikere er fastsat ved lov. Og det ville da være underligt, om ikke de, der vinder valget, fordeler lønnede og ulønnede poster mellem sig.
At begynde at omregne vederlag i havregryn og varme sokker...stop dog :-)

Hilsen Inger
Kristian Poulsen, 20-11-09 16:34:
Kære Ole Nielsen
Du siger, at de vælgere, som har stemt SF og er skuffede skal vågne op. Til det er der kun at sige: De er vågnet op; de har indset, at det er bedrageri, som de er blevet udsat for.
Så siger du godt nok, at SF aldrig har haft mere indlydelse, nå. Men hvis man gik ud fra det, som er blevet sagt i valgkampen, kan man da ikke andet end forstå folks frustration. Paul Rode udtaler d. 26. oktober, at de i SF ikke vil pege på en venstremand til borgmesterposten -
http://www.kanalfrederikshavn.dk/vis/nyhed/paul-rode-vi-peger-ikke-paa-en-venstre-borgmester/
Det er jo noget vrøvl at sige, hvis man hedder Paul Rode. Så er der flere, som siger, at Socialdemokraterne var ved at gøre det samme. Nej, det var de ikke. Der var lavet en aftale, som Paul Rode brød. Igen er der så flere, som henviser til Jens Hedegaard, men han forlod ikke aftalen! Han snakkede om det.

Paul Rode er en forbryder, en bandit af de helt store.

Mvh. Kristian
Ole Nielsen, Frederikshavn 20-11-09 15:46:
Jeg er heller ikke altid enig med Keld Gydum, men så må man jo debattere, og kan I ikke holde til det, så må i lad være med at blande jer eller holde jer væk, så lad nu manden have lov at have hans mening ligesom i har jeres, og lad med at svine folk til herinde for så bliver det bare lukket...

Jeg vil gerne spørge Hr. Hedegaard om noget... Du ville gerne have haft Venstre og De Konservative med i aftalen, men havde i fået det var der så blevet plads til SF??? Det tror jeg ikke, så var de sku blevet holdt udenfor, og hvad er så forskellen på at Socialdemokratiet gerne må lave en aftale med Venstre og De Konservative men SF må ikke???

Og til alle dem der har stemt på SF og føler sig snydt, så vågn sku da op for fanden. SF har aldrig haft så meget indflydelse som de har nu og med så mange vigtige poster og indslaget i TV2 Nord i går hvor de interviewede folk i gågaden der var utilfredse er godt sat op må man sige. Selvfølglig kan man finde folk der er utilfredse. Det kan man altid. Det kunne man også hvis Socialdemokratiet havde indgået aftale med Venstre og De Konservative, og man kunne også have fundet SFere der var glade for resultatet, men det jo ikke sjovt vel??? Jeg stemte selv SF, og jeg har sku aldrig været gladere, og Brian Pedersen holdte det han lovede nemlig en anden end Erik Sørensen som Borgmester selvom det var tæt på han ikke gjorde, og der fik han også høvl, så det er sku ikke nemt...

Alt i alt kan man sige at Jens Hedegaard er sur over SF har indgået aftale med Venstre og De Konservative. Det største vælgerbedrag i årtier kalder han det. Men han ville gerne selv have gjort det samme, og var SF så kommet med der. Jeg tvivler, men det finder vi jo aldrig ud af...

Ole Nielsen
John Jensen, 20-11-09 14:08:
Først til Hedegård Godt gået du er sgu da det eneste medlem i byrået der ikke er bange for at gøre noget for byen og du gør det,ikke bare snak som andre.
Så til kommunens båtnak Keld Gydum.
Hvorfor skal du ødelægge kanal Frederikshavn med dine altid udsammenhængende negative skriverier.Nej Keld få tilpasset din medicin og få dig et liv.
Peter Jensen, 20-11-09 14:06:
Og så vades der alligevel videre ;-)
Keld Gydum, Frederikshavn 20-11-09 13:39:
Undertegnde ønsker ikke at vade yderligere på Dig Jens Hedegaard Kristensen ... Jens Hedegaard både Borgmesteren og Formanf for Socialdemokraterne Stig Lundbo undre sig over din handlig burde det ikke give stof til eftertanke.

Burde det ikke give stof til eftertanke at Ole Rørbæk Jensen og du hårdnakket får stiftet Liste T, ved sidste valg og senere samtidig .. da I har kunnet se Lokallisterne skride inden valget den 17. sprang i ly hos Socialdemokraterne ...
-
Personlig synes jeg du bla. som Formand for Forsyningen har kørt samme som var du "Direktør" for et mindre Firma .. som har brugt penge på bekostning af Os som forbrugere ...
-
Min kritik startede helt tilbage da I lavede ABILDGÅRD, som er det værste makværk der er lavet siden man flyttede banen.
-
Jeg har holdt gryden i kog med Bill Clintons Corner ... ansvaret for begge dele det politiske ansvar har ligget hos Dig.

Den fortsatte ved Den Spanske Trappe - samt det jeg påstår værende det dyreste Solur nod for Alperne ...
-
Det er helt håndgribelige ting jeg har haft af kritik, blive beskyldt at køre hetz i forbindelse med Abildgård mod dine medarbejdere .. blot fordi vi var nogle stykker som ikke den gang kunne li' projektet og som stadig kalder det tåbeligt.
-
Der er de mange Påtegnelser du og Ole Rørbæk jensen ønskede at få med gennem jeres tid på liste T ... der er Dine visioner du ønskede at få med i forbindelse med Den Store Trafikplan .. samme ligger i min vindueskarm ...
-
Fair nok at du i dag kommer frem og svare på tiltale ... for Mig er der ingen tvivl .. Jens Hedegaard du har selv fået bolden til at rulle ..

Dette bekræftes af både Borgmesteren og Stig Lundbo .... det er ikke sjovt at komme i offentlighedens tærskeværk, det kunne evt. været undgået - hvis du som andre skriver ikke havde opført dig som den "Kendte Elefant".

Jeg tror på det nye flertal, jeg tror på at der går lang tid inden S igen finder sin plads i Byrådet ... det eneste der kræves er at det nye flertal vil samarbejde til mindste detaje og gi' hinanden plads ... også det tror jeg på ...

Gode Hedegaard Kristensen ... du lod lavinen rulle - det kan man vel udefra kalde selvmål .... hvad enten det er gjort af den ene eller anden grund.

Med venlig hilsen
Keld Gydum - Stenbakkevej 37 ...

Informationer til denne nyhed

Læst: 2343 gang(e)
Bedøm:
Afgiver din stemme
Rating: 3.6 af 5 fra 17 stemmer.
Klik på antallet af stjerne for at stemme
11-12 - Lodtrækning afgjorde plads i Økonom...
22-11 - Socialdemokraterne efter drama: Hve...
22-11 - Historisk, dramatisk og komisk komm...
21-11 - Hvordan man starter i rød stue – og...
18-11 - SF: Hedegaard er en klovn og borgme...
18-11 - Jens Hedegaard er sur - overvejer f...
<- Tilbage

Flere nyheder





Indlæser nyheder