Gør Kanal Frederikshavn til min startside
 
07.02.2010 | Af: Per Buhelt

Skraldemænd er pludselig skrøbelige medarbejdere

Per Buhelt: - Kan AVØ ikke levere varen, så må AVØ betale pengene tilbage.

Man kan jo undre sig gevaldigt over det, vi er vidner til i øjeblikket i vores kommune. Vores skraldemænd er lige pludselig nogle skrøbelige medarbejdere, der ikke kan klare, at vi har fået sne?

 

Kommunens plejepersonale kæmper sig frem uagtet sommer og sol eller vinter og sne, dag og nat, Ja, de falder, Ja, det er koldt, Ja, det er besværligt at gå gennem sne, men de gør det. Der er sågar mange, der gør det med et smil,

Posten det samme. Udbringning af varer, Jo, de gør det også. Chaufførerne i transportfirmaerne. Jo, de gør det, Ja, det er glat. Ja, det er koldt. Ja, det er besværligt at gå og slæbe gennem sne, men de gør det. Der er sågar mange, der gør det med et smil.

Vi ser mange af kommunens medarbejdere i de orange biler kæmpe dag og nat, Jo, de gør det. Ja, det er glat. Ja, det er koldt. Ja, det er besværligt at gå og slæbe gennem sne, men de gør det. Der er sågar mange, der gør det med et smil.

Men skraldemændene de gør det i ikke, i hvert fald ikke som de plejer. Jeg har set, at de ikke tømte en 400 liters container, fordi der lå 1 cm sne på låget, der var ellers ryddet fra fortov til, hvor containeren stod!

Vi betaler for at få afhentet skraldet, og når det så ikke sker, så kan vi ikke få refunderet noget, fordi det ifølge direktøren for AVØ er for dyrt at lokalisere, hvem der skal have penge tilbage.

Hallo, er det vores problem? Kan AVØ ikke levere varen, så må AVØ betale pengene tilbage.

Nu er jeg så nysgerrig og har et spørgsmål: Hvem betaler skraldemændenes løn, imens de er hjemsendt på grund af vejrlig?


 


BillederTilføj billede

Der er desværre ingen fotos/videoklip til denne nyhed.

VideoerTilføj video

Der er desværre ingen fotos/videoklip til denne nyhed.

Kommentarer

Kenneth Larsen, Hørby 12-02-10 19:16:
Vejen til helvede er som sagt brolagt med dårlige undskyldninger.
Fakta er, at skraldemændene den seneste tid har ageret pressefolk og udstyret med kamera fotograferet de veje de ikke mente var egnede til afhentning af skrald. I disse krisetider burde man måske se sig om efter arbejdskraft som "gider" gøre en indsats - der burde være nok at tage af.
Vi har her i torsdags for første gang siden jul fået afhentet skrald men hvis man ellers fra AVØ`s side kunne finde ud af at koordinere bare en lille smule og koncentrere sig om opgaven ville det hele måske glide lidt lettere.
F.eks har man i Jerup til trods for at man har 14-dages tømning nu fået hentet skrald HVER uge de seneste 4 uger !
Dejligt at høre at Brian Pedersen vil rydde op i AVØ for der er sgu plads til forbedring venner. Tomlen op til AVØ ! og tak fordi vi betaler for de ydelser i ikke gider levere !
Per Buhelt, Frederikshavn 12-02-10 16:19:
Hej Jesper, det undrer mig lidt at du skriver at I hentede skrald på " Jeres rute" for den 4 og så den 11 og det så skulle give 1+1= 2 sække men at noget stillede 4 til 12 sække frem, lyder voldsomt?
Men nu spørger jeg, hvis I kunne hente skrald på ruten den 11 hvorfor kunne i så ikke hente den 4 og for den sags skyld, hvorfor har i kunnet afhente den 7-14-21-28 januar og ikke den 4 februar, for i følge din egen forklaring kan det ikke lade sig gøre??? Ku det tænkes at I heller ikke afhentede føe den 4 og at det er der hunden er begravet, med de mange ekstra sække.

Og hvis de store skraldebiler ikke kan komme ind på de små stikveje så brug da nogle mindre biler, hvor svært kan det være?

Når vejret driller så er der en hvis forståelse for at tingene ikke kan ske som de plejer, og så må man improvisere, og desuden er grænsen for forståelsen for længst overtrådt, når I også lader skraldet stå uagtet der er ryddet.

Det med at vi selv skal køre skraldet væk, er for min skyld ok, men så skal AVØ også betale mig for det, ligesom du får løn for det når du fjerner mit affald!

Det vil AVØ ikke, ergo så er det vel rimeligt at jeg/vi gerne vil have svar på hvorfor vi ikke får det vi betaler for, eller hyr?
Henrik Christensen, 12-02-10 08:43:
Halleluja det var en stor dag i går, vores affald blev fjernet :-)

1. Jeg bor på en lille stikvej hvor kun et spor er ryddet, så det kan godt lade sig gøre selv med STORE lastbiler.

2. Jeg havde ikke sat alle mine sække ud, for jeg syntes selv jeg havde ryddet en fin sti - det syntes min skraldemand åbenbart også.

3. Jesper Vinde 1+1+1+1 giver 4.

Det der så undrer mig er hvorfor noget der kunne lade sig gøre i går, ikke kunne lade sig gøre i sidste uge og sidste uge og ....... For der var forholdene akkurat magen til dem der er nu ??
jesper vinde, Frederikshavn 11-02-10 19:43:
I snakker sku for meget om I ikke for afleveret jeres skrald. Hvem her har kørt i en lastbil med sne på begge sider og skal ind af små stikveje??? DET KAN IKKE LADE SIG GØRE!!!!!!!!!!! Måske er det kommunen der burde have skylden for ikke at gøre nok for de små veje!!?? Har i dag været ude på vores rute og hente skrald. Vi skulle hente for torsdag d.4 og i dag altså 2 sække.. Mange af dem vi var hos kunne ikke sige 1+1 er 2. Nej 1+1 er ca mellem 4-6 sække nogle havde sku sat 12 sække ud. Så mon ikke man har fået det man hat betalt for. Det er sku som om folk tror at "NU" er der frit lejde for skrald bare sæt alt ud så tager skraldemanden det med. Jeg køre selv mit skrald på forbrændingen.
Hilsen Skraldemanden
bettina brassøe, 10-02-10 17:09:
Lige nu sidder jeg og glæder mig til imorgen hvor vi har tømning af vores skrald,,Hurra endelig efter 3 uger,,,ja for kunne læse i nordjyske stifttidende at hvis vi sætter vores skrald ud til vejen ,så vil de fjerne det,,,Nå nej det var op til hver enkelt skraldemænd, om de syntes at de forsvarligt kan tage det....Men hvad skal vi snart gøre , for Park og vej har kun ryddet halvdelen af vores vej og resten der er tilbage er kæmpe store stenfrosset isbjerge,,, Og selv om vi gør alt det som de;;skraldemænd og deres chef siger vi skal gøre for at de fjerner det,,JA så er vi godt nok mange der er blevet klogere.....Hvor er jeg bare glad for at det ikke er sådanne nogle tøsedrenge, der har måtte kæmpe sig frem og skulle passe vores ældre beboere,,for så skulle de stakkels ældre godt nok have en KÆMPE ble på og ikke have set ;skyggen af sæbe i lang tid... Men hurra for postbude og fragtmænd og alle andre som arbejder med det der hedder servicering af borgere,,,I gør et stykke fantastisk arbejde..det kunne andre lære af,,,,Men som sagt så vil jeg krydse fingre indtil imorgen og håbe på tom contanier ,når jeg kommer hjem fra mit job,da jeg ikke svigter de ældre,,,uanset vejr og vind....
Johnny Madsen, Frederikshavn 10-02-10 14:53:
Det eneste sørgelige i denne sag er Jan Hansen!
Michael Christensen, Frederikshavn 10-02-10 11:46:
Jeg gætter på at Brian Lauersen er skraldemand.
Per Buhelt, Frederikshavn 10-02-10 00:52:
Brian, Liv og lemmer på spil?

Her er der altså tale om Affald der ikke bliver afhentet på ruter der er farbare og så store er de lastbiler altså heller ikke, der kan dog være meget små veje hvor det er et problem, men det er et fåtal.

Selvfølgelig skal skraldemanden arbejde under rimlige betingelser, men det er et arbejde hvor det en gang imellem er hårdt, ligesom fiskeri m.m.

AVØ har jo også inddirekte indrømmet at der er noget galt i og med at de vil skærpe tilsynet med skraldeafhentningen.

Samligningen med plejerne kan jeg godt forsvare, de gør et kæmpearbejde både dag og nat, og det uden at tilkalde arbejdstilsynet, det er der mange gamle og svage borgere der er glade for!

Kommentar til Jan Hansens sure useriøse indlæg undlades.
Jan Hansen, 09-02-10 22:52:
Det var da sørgeligt, som denne debat udstiller klynkeriet - er det, det eneste I har at brokke jer over her i livet, at I ikke kan få resterne fra jeres ugentlige overforbrug fjernet til tiden i en kortere periode.

Ligusterfacisterne og og nærigrøvene stå i kø, for at overgå hinanden i beklagelser og krav om betjening og godtgørelse fordi naturen, for en sjælden gangs skyld, opfører sig, som vi egentligt kun kan forvente os på denne breddegrad om vinteren - ynkelige men desværre forudsigelige reaktioner.
Brian Laursen Søndergade, 09-02-10 20:03:
Dejligt at du Jesper Andreasen vil sætte liv og lemmer på spil, men derfor er det jo ikke sikkert at skraldemanden vil!?!!? Og at sammenligne skraldemandens arbejde med plejernes er vel kke rimeligt. Tænk på at skraldemændene måske skal ind til 500 huse om dagen.... Det tror jeg ikke plejerne skal!!! Dårlig samligning!!! Og sidst jeg så kørte de os i personvogne og ikke store lastbiler, som ikke lige kan komme frem alles steder... og hvor mange af dem skal samtidig slæbe afsted med kærre og måske 3-4 eller flere sække derpå. Nej jeg tror faktisk at skraldemændene gør hvad de kan:-)
Franch Helmuth, Frederikshavn 07-02-10 21:52:
Per Buhelt - go artikkel !!! Mon der kommer en kommentar fra AVØ :-)
søren kristiansen, frederikshavn 07-02-10 21:34:
Arbejdet er udliciteret og udføres af Nord.RenA/S fra Hjørring.
Peter Nielsen, Sæby 07-02-10 19:33:
Jeg kan ikke forstå at man ikke udliciterer denne opgave i fremtiden. Så snart der står kommunal ansatte på lønsedlen er evnerne ikke store og viljen ligeså. Et privat firma ville helt sikkert magte opgaven til UG !!!
Peter Nielsen, Sæby 07-02-10 19:29:
Jeg er godt og grundig træt af selv at skulle fjerne mit affald. Det er nu 4. gang siden jul at jeg har måttet fylde traileren og selv køre på lossepladsen. Med 3 unger, hvoraf den ene er ble-barn bliver der en hel del affald.
Jeg vil foreslå at vi finder ud af hvem cheferne for AVØ er - næste gang kører jeg ud til dem og smider mit lort i deres indkørsel !
Jørgen Jensen, 07-02-10 17:34:
Med hensyn til eventuelle problemer med at udregne refusion til AVØ’s kunder i forbindelse med manglende udført service i forbindelse med vintervejret, bringes hermed følgende forslag:
Som jeg er orienteret er AVØ temmelig formuende. Derfor vil der ikke være problemer med at man reducerede den årlige afgift for alle brugere med 1/12 del i 2010. På denne måde ville man kunne kanaliserer en del af selskabets formue ud til dem denne vitterligt tilhører, nemlig forbrugerne. Dette regnestykke kan vel ikke være svært at håndterer?
Jesper Andreasen, 07-02-10 14:07:
Her på vores stikvej er der vel blevet afhentet skrald 1 gang siden jul, måske 2, og selv om vi er flere der sætter liv og lemmer på spil ;-) ved at sætte posen ud til vejen, jaaa så kan vi sgu sætte den tilbage igen om eftermiddagen, for hentet bliver den ikke. Har så kørt nogle gange selv, men det er rigtigt, kan det virkelig passe, at alle de gode plejere kan komme frem i alt slags vejr, men renovationsmedarbejderen neeej han må godt nok ikke...godt skraldeposen ikke er levende og kræver pasning ;-)
søren kristiansen, frederikshavn 07-02-10 13:12:
Skraldemændene får da løn mens de går hjemme selvfølgelig gør de det, og når de engang kan komme igang igen skal de have overarbejdspenge for at fjerne den pukkel der nu er. Jeg tror dårlig ledelse er skyld i det her og meget andet inden for det offentlige, og derfor ser vi kommuner og sågar en statskasse der nærmer sig afgrunden. Der er aldrig blevet brugt så mange penge i det offentlige som nu. Alligevel oplever vi servicen falder. Hvordan hænger det lige sammen ?.
Jens Michael Jensen, 07-02-10 13:01:
Jeg er helt enig i ovenstående, som et minimum kunne man forlange få noget information om hvorfor affaldet ikke fjernes, min kone kan hver mandag se skraldebilen køre forbi vores hjem, uden at gøres antræk til man vil stoppe.
Ole Nielsen, Frederikshavn 07-02-10 11:31:
regnu = regne
hende = ham

:-)
Ole Nielsen, Frederikshavn 07-02-10 11:29:
Jeg vil give dig ret Per. Det er 6. gang nu vi ikke har fået tømt skrald siden Jul, og det er ved at være lidt træls. Jeg ved ikke om det er skraldemændenes skyld eller ledelsen, men det er for dårligt...

Vi rydder og rydder for at skraldemændene kan komme til, men de dukker ikke op. Min kæreste er hjemmesygeplejerske, og må kæmpe sig frem hver dag. Nogle gange stille bilen og gå det sidste stykke vej ind til folk på gårde og sådan. Hun kan godt komme frem men skraldemændene kan ikke.

Du har helt ret Per. Vi betaler for noget som vi ikke får. Ergo skal vi have vores penge igen, og hvis det er for svært for direktøren for AVØ at regnu ud skal jeg nok hjælpe hende...

Jeg betaler 2081,25 om året for en 240 liters minicontainer med tømning hver uge (52 uger). Det er 40 kr. pr. tømning gange 6 gange jeg ikke har fået tømt = 240 kr. Værsgo Tore Vedelsdal sværere er det ikke...

Og begrundelsen med at vi bare selv kan køre vores affald væk er så dårlig. DET ER IKKE DET VI BETALER FOR, og hvis skraldemændene ikke tør hente vores, hvordan skal vi så selv turde køre det væk??? Det er jo farligt derude i sneen.

Nu er jeg lidt sarkastisk, men jeg synes det er utroligt. Skraldmændene har så mange regler. Der skal være tilgængeligt til skraldespanden og fri passage, og gude nåde trøste en hvis man er kommet til at sætte sin cykel op af den eller bilen måske står lidt for tæt på, så man måske lige skal tænke lidt for at få skraldespanden ud så går det galt, og så skal vi nok høre fra dem, men når vi er utilfredse er det bare lige meget. Sådan føles det i hvert fald...

Indrøm sku da at det er for dårligt og så er den ikke længere... Betal penge tibage til dem der ikke har fået tømt, for I har jo ikke gjort jeres arbejde. Længere er den vel ikke???

Informationer til denne nyhed

Læst: 2636 gang(e)
Bedøm:
Afgiver din stemme
Rating: 4.4 af 5 fra 21 stemmer.
Klik på antallet af stjerne for at stemme
<- Tilbage

Flere nyheder





Indlæser nyheder