Mobil version Gør Kanal Frederikshavn til min startside
 
13.09.2018 | Af: Michael Frederiksen

Tvillinger er rollemodeller i detailbranchen

Anders og Christian Simonsen har i dag to butikker i København og en tredje er på vej.
Tvillingerne Anders og Christian Simonsen fra Frederikshavn fremhæves af ekspert som rollemodeller, når det handler om at sikre detailbutikkernes overlevelse.





 

Kim Skaaning er lektor på Københavns Erhvervsakademi, og han peger på Anders og Christian Simonsen som mestre i  disciplinen at sikre kunden i den fysiske butik en så god oplevelse, at kunden igen og igen vælger at handle i butikken frem for i en internetbutik.

- Nu er vi to ydmyge jyder, så det med rollemodel tænker vi ikke så meget over. Det, som er vigtigt for os, er, at vores medarbejdere og ikke mindst kunder fornemmer, vi vil gøre en forskel, så på den måde vil vi gerne være rollemodeller, siger Anders Simonsen til Kanal Frederikshavn.

De har i dag to tøjbutikker i København i henholdsvis Amager Centret og Nørrebro Bycenter og en tredje butik er på vej - alle i kæden DIN TØJMAND.

I den fysiske butik er der mennesker, og mennesker kan skabe relationer, og relationer er ifølge Kim Skaaning netop nøglen til at få kunden til at komme igen og igen. Han noterer, at den stærkeste loyalitet eksisterer mellem mennesker og ikke mellem mennesker og brands eller produkter. Kim Skaaning havde på et tidspunkt Anders og Christian Simonsen ansat som butikschefer.

- De var ikke bare kædens bedste butikschefer. De var også kædens bedste sælgere. Uanset hvilken butik de fik, var de i stand til at vende et underskud til et overskud. Dette har jeg oplevet flere gange. Det var altid interessant at komme forbi deres butikker, når de selv var på arbejde. Jeg stod ofte og observerede deres måde at sælge på, og hvad jeg især bemærkede, var deres måde at gå til kunderne på, udtaler Kim Skaaning og fortsætter:

- De havde det altid sjovt og smilede til kunder og medarbejdere. De udstrålede, at de elskede at være i deres butik - og at være sammen med andre mennesker. På en eller anden måde kunne andre mennesker rigtig godt lide at være sammen med dem. Dette er et rigtigt godt udgangspunkt, når du står foran et salg. Når der kom kunder ind i deres butik ville Anders og Christian helt automatisk begynde at tale med kunden, og snart havde de fundet ud af, om kunden lige var flyttet til området, kundens navn, job, interesser og om de havde handlet i butikken før. I løbet af få minutter var Anders og Christian klar over, om kunden var på indkøb efter noget til dem selv, eller på udkig efter en gave. De udviste en ægte interesse i andre mennesker. De så først og fremmest mennesket og derefter kunden, hvilket betød, at kunderne kom igen og igen.

Med et stort smil konstaterer Anders Simonsen, at "alt det, som Kim siger, er rigtigt".

- Vi har hver især fået vores opdragelse de steder, vi var i lære. Og ikke mindst af vores far (Preben Simonsen, red.), som også er gammel kludekræmmer, fortæller Anders Simonsen.

Christian Simonsen er udlært i Buksen i Frederikshavn under Georg Andersens vinger, mens Anders Simonsen stod i lære i Peiter Sport hos nu afdøde Jørgen "Peiter" Petersen.

- Jørgen "Peiter" var kort og godt et fantastisk menneske. Han var flittig, kæmpe optimist, havde tillid til andre mennesker og fik ting til at ske, husker Anders Simonsen.

Fem trin, som ifølge Kim Skaaning skaber relationer og får kunden til at komme igen.

 

BillederTilføj billede


FOTO: Facebook

 

Kommentarer

Del denne artikel

Flere nyheder





Indlæser nyheder
Close