Gør Kanal Frederikshavn til min startside
 
15.11.2009 | Af: Kanal Frederikshavn

Venstre vil forhandle sig frem til borgmesterstolen

Lars Møller tror på, at Socialdemokraterne og Venstre bliver lige store efter valget på tirsdag.

Valgkampen lakker mod enden. Venstres borgmesterkandidat, Lars Møller, er klar til at tale med alle partier tirsdag aften i et forsøg på at erobre nøglen til borgmesterkontoret.

 

- Det vigtigste for mig, at jeg kan snakke med alle partier. Det skal vi gøre tirsdag aften, hvor jeg vil gøre alt for, at vi forhandler os frem til, at de peger på mig som borgmester.

Skal du også tale med Socialdemokraterne?

- Det kunne jo være, at Erik Sørensen ikke får så mange stemmer, som han håber på. Så vil jeg da spørge ham, om han ikke vil pege på mig, så vi kan lave et bredt samarbejde.

I øjeblikket har Socialdemokraterne med 16 pladser absolut flertal i byrådet. Venstre har kun 10 pladser. Hvordan ser de to store blokke ud på tirsdag?

- De bliver lige store.

Mandatfordeling p.t.:
Socialdemokraterne 16
Venstre 10
SF 3
Konservative 1
Kommunelisten 1


 


BillederTilføj billede


FOTO: Kenneth Rödin

VideoerTilføj video


af: Kanal Frederikshavn

Kommentarer

søren kristiansen, frederikshavn 16-11-09 11:08:
Hej Inger. Jeg stillod mig den frihed i går og slukke min computer kl. 21.00. Hvis du feks. havde skrevet et indlæg kort tid efter havde jeg ikke fået det læst, for som du kan se har de to herrer skrevet med hinanden til kl. 03.37 i nat. I øvrigt tager jeg din bemærkning som et eksempel på hvorfor det er så svært og få nogen til og stille op til valget. Alle der stiller op får jo og vide det betyder 30-40 timers ekstra arbejde om ugen. Det er lidt ligesom når nogen vil være kok. Så får de og vide de skal være parate til og arbejde 60-70 timer om ugen. sådan behøver det ikke være.
Inger Kempff-Nordkap, Skagen 16-11-09 09:53:
Hej Søren!

Det er da bekymrende, at du ikke magter at læse "småindlæggene" her. Hvordan vil du så komme igennem megamaterialet, et byrådsmedlem skal nå igennem? ;O)

Hilsen Inger
Per Christian Buhelt, Frederikshavn 16-11-09 09:08:
Keld Gydum det var ikke på noget tidpunkt for at være nedladende at jeg starter med Kære.

Jeg har en anden opfattelse af sagerne end du har og De hr. Keld Gydum snakker ned til en istedet for at svare, De er i deres gode ret til at undlade at svare men når de ikke kan argumentere for deres holdninger så er en trættende og ønskes god bedring, sort skole jo tak...

Søren, nå nå er man ikke enig med dig så kommer grovfilen:)
søren kristiansen, frederikshavn 16-11-09 08:46:
Hvorfor tager i to ikke et møde. Jeres kommentarer kører jo som rulletekster, og betyder at "seriøse" kommentarer (den var til dig Buhelt) ikke når og blive læst.
Keld Gydum, Frederikshavn 16-11-09 03:37:
Til Per Christian Buhelt ...

Jeg beklager meget, det behøver at udvikle sig som det har gjort her ...

Der er aldrig nogen tidligere der har kunnet kalde mig et svin eller blot antyde samme, på samme måde som hverken Du eller andre har kunnet tage mig i at bruge ordet Idiot ...

Jeg bruger ikke tiltaleformen Kære .... det gør jeg kun til folk jeg kender meget godt - til mine Venner og min Famillie.

Når du ikke får svar på de spørgsmål du stiller er det ikke for at fornærme dig, men det er altså modtageren som bestemmer om man vil svare ... i en løbende debat.

Tåler du ikke mine indlæg, eller holdninger så spring dem dog over, sådan er debat også ...

Siden her har en fejl, som jeg er sikker på bliver rettet, netop at man kan slette indlæg man har lavet og ikke er tilfreds med ...

Jeg opfatter dig som en Voksen person, og i den forbindelse er der ingen undskyldning for dine nærgående angreb, hvad du så end må mene.

I min opfattelse af debat ... det kan være politisk eller andet er jeg af den opfattelse at mine holdninger kan være lige så gode som dem der ellers blander sig i debatten .. er de ikke det blander jeg mig ikke ...

Jeg ved stadig
ikke hvorfor du absolut vil gøre mig til Provokatør det har andre forsøgt før dig, men det må jeg afvise....

Det er muligt mange af mine holdninger er anderledes - men det gør dem ikkë mindre rigtige end de 31 Medlemmer vi bla. har i Byrådet eller Dem som nu deltager i Debatten ...

Jeg finder det ikke fair at hæve Øksen, for du har intet at hæve den for, Du står overfor en modstander du ikke er enig med ,,, ja men det er jo netop Debattens væsen.

Man har ikke krav på at få svar i en Debat, men man har krav på at blive behandlet i et ordentligt sprog .. det sidste er noget andet.

Jeg kender ikke Dig - Du kender ikke mig .. prøv at vende den engang inden du igen angriber mig inde på kroppen ...

Det sidste er alm. høflighed .. og igen ... jeg kan påstå at jeg føler Månen er Grøn .. du kan spørge hvorfor, men har ikke krav på et svar eller et ærligt svar ...

Så kan der næppe koges mere Suppe på den ...

Selv Bjørn Danielsen som jeg har kendt siden 1964 1965 tiltaler jeg ikke Kære .. for så meget har jeg ikke at gøre med Bjørn ...

Jeg kommer fra Den Sorte Skole .. det er muligt det er derfor, jeg bruger også stadig De til Folk jeg ikke kender og som er væsenlig ældre end Mig eller som jeg mener det er mest passende overfor ... det har jeg det udmærket med ...

Det koster ikkeig noget !

Afdøde Valdemar Christensen var ALLE da dus med på Stene Line .. nogle på fornavn .. ikke Jeg ... kald mig blot gammeldags ..

Det er evt. min Dåbsattest der er for gammel ....

Med venlig hilsen
Keld Gydum ..... www.gydum.com
Per Christian Buhelt, Frederikshavn 16-11-09 02:18:
Kære Keld

Nu skal jeg for lødighedens skyld undlade at definere mit syn på dine indlæg.

Du må have din mening og kæmpe for det du tror på lige så tit du vil for min skyld, jeg har så tilgæld lov til at have min mening og stille spørgsmål til dine.

Når det så ikke passer dig så er man en idiot og jeg skal komme efter dig.

Det ene øjeblik er du upolitisk og det næste øjeblik er jeg en idiot fordi jeg ikke forstår at alt er politisk.

Er de forvirret så følg med i den spændende følgeton :Keld på bakken, hvad bliver det næste:)
Keld Gydum, Frederikshavn 16-11-09 02:06:
Til Per Christian Buhelt

Du skriver bla:

Jeg er totalt uenig med dig i din opfattelse af sagerne, men det må man åbentbart ikke være, for så kommer svinet op i dig.

TAK FOR KAFFE ... måske du skulle holde dig fra debat med mindre, du kunne tænke dig bare lidt om inden du skriver ....

Dine indlæg er til tider noget grovkornet, det synes jeg er trist!

God bedring ... !

K.G. Stenbakkevej 37 ....

Jeg er ingen provokatør, blot til din Orientering, det muligt du læser det som værende sådan, det er Din vurdering - jeg kæmper for det jeg tror på, både her i Avisen og direkte i Byrådet ... eller andre råd ...
Per Christian Buhelt, Frederikshavn 16-11-09 01:41:
Provokatøren kan ikke li at blive provokeret:) Skulle der stå, er det julenissen?

Er sgu over min sengetid
Per Christian Buhelt, Frederikshavn 16-11-09 01:38:
Kære Keld

Hvorfor skal jeg belemres med din hjemmeside, jeg debatterer på hvad du skriver herinde, længer er den ikke!

Jeg er totalt uenig med dig i din opfattelse af sagerne, men det må man åbentbart ikke være, for så kommer svinet op i dig.

Du vil/kan ikke svare på simple spørgsmål, hvorfor er det så svært for dig at fortælle os Borgere hvordan Kommunen kan miste penge på Palm City, er det fordi du godt ved at det kan den ikke.

Det er iorden at du vil være samfundsrevser, men aldrig får du lov til at være diktator.. kan du ikke tåle at man stiller spørgsmål til din kritik, så lad være...

Til sidst citat:
Med venlig hilsen
Keld Gydum - Upolitisk, men en klar støtte til et nyt system ... !

Og nu skriver du citat:
Og i min optik - og opfattelse af Verden, kan man ikke være "Upolitisk" Verden er Politik, hvad enten du vil eller ej ... problemet er nok mest at du ikke forstår mine valg ...
Det er dit problem ... jeg har på intet tidspunkt lagt skjul på samme.

det var dit svar på mit spørgsmål citat:
God valgkamp derude - upolitisk kan man være det?

øhhh hvem skrev læs & forstå endda med stort, det var Keld - så skal du sgu udtrykke dig så det er til at forstå:)

Prokatører kan ikke li at provokeret:)

I am loving it
Keld Gydum, Frederikshavn 16-11-09 01:21:
Til Per Christian Buhelt ...

Du skriber bla:

Kære Keld

Jeg tror så mænd ikke at S fester, dertil er situationen nok for alvorlig.

Jeg tror nu også at du tager fejl i din vurdering af valgresultatet.

I den forbindelse kunne jeg godt tænke mig at vide hvor du har den opfattelse fra at Skagboerne og Sæbynitterne er så utilfreds med Borgmesteren, er det de få eller de fleste du mener.

Du vil gerne have et systemskifte, til hvad må jeg spørge? og hvorfor?

Min gode Per Christian Buhelt ... du trætter Mig ....

Det tror jeg du kan læse, hvis du i øvrigt, har fulgt min del af debatten, så det ville være spild af plads her ...

Jeg har argumenteret for det under hele denne lange Valg seance og også på min Hjemmeside www.gydum.com ..

I øvrigt er det meget få jeg debattere med på din måde ... som du ønsker og til slut ... jeg har brugt timer på det politiske spil de sidste 8 år ...

Derfor Per Christian Buhelt, tro jeg på mine teorier - at du ikke gør, men igen blot ønsker at skal vi skrive ramme mig ... det er dit problem.

Jeg finder dit indlæg indholdsløst ... for alt det du spøeger om har jeg argumenteret for, både under Valgkampen og via billeder og snesevis af Læserbreve ...

Drop det Per Buhelt, jeg skylder hverken Dig eller andre min forklaring ... igen igen ... LÆS & FORSTÅ ....

Og igen enhver er salig i sin tro ... brug dine kræfter på noget andet ...

Jeg har de seneste 4 år fulgt ca. 80% af Vores Byrådsmøder samt de forskellige udvalf og dere møder + referater ...

Jeg brander for Frederikshavn, og derfor ønsker jeg et alternativt Styre af samme ... ! Alle har kunnet følge mine holdninger og argumenter .. gå ind og læs på www.gydum.com

Helt ærligt kan ikke se jeg skal forsvare mine choldninger via dine spørgsmål ...

Med venlig hilsen
Keld Gydum
-
Og i min optik - og opfattelse af Verden, kan man ikke være "Upolitisk" Verden er Politik, hvad enten du vil eller ej ... problemet er nok mest at du ikke forstår mine valg ...
Det er dit problem ... jeg har på intet tidspunkt lagt skjul på samme.
-
Hvis man har fulgt sammenlægningen af Kommun erne i 2007 er det netop min opfattelse at hverken i Skagen eller Sæby er man vild med Erik Sørensen eller Socialdemokraterne ... hvis du lyttede og læste lige så megen news som jeg ville du sikkert forstå - skulle det ikke være tilfældet er problemet dit.

Der er mange grunde til et systemskiftet, men du læser jo ikke hvad jeg skriver.
Per Christian Buhelt, Frederikshavn 15-11-09 22:33:
Kære Keld

Jeg tror så mænd ikke at S fester, dertil er situationen nok for alvorlig.

Jeg tror nu også at du tager fejl i din vurdering af valgresultatet.

I den forbindelse kunne jeg godt tænke mig at vide hvor du har den opfattelse fra at Skagboerne og Sæbynitterne er så utilfreds med Borgmesteren, er det de få eller de fleste du mener.

Du vil gerne have et systemskifte, til hvad må jeg spørge? og hvorfor?

Alle de såkaldte luftprojekter du taler om, Skibakke -Højhus m.m. er jo noget alle partier har været med til at støtte, nogen har sagt nej til det ene og andre nej til noget andet, men for dem alle var S ikke alene om det, sågar Palm city var der andre partier der støttede.

Ja . Palm city skal vi lige tage den igen: Hvordan kan Kommunene tabe penge på projektet Keld?

Det er i mine øjne grotesk at S med Erik i spidsen skal klandres for at drive liberal politik - for derefter i bagklogskabets spejl at blive bebrejdet det af et liberalt parti som Venstre.

Desværre er dette valg ikke et valg om hvad de kære politikere vil gøre for os borgere i en " svær" tid, men udelukkende en valgkamp om at svine en mand til der uanset om jeg kan li det eller ej, i mine øjne har godt det udmærket, og nu bliver dolket i ryggen af de mennesker der støttede ham, men nu er åh så bagkloge.

Jeg er ikke enig i politikken på handicap området, men jeg ved af erfaring at politikkerne er til at tale med både før og efter valget og jeg skal gøre mit til at de ikke falder i søvn, og det gælder så sandelig også de borgelige politikere i Socialudvalget som også førhen har være gode til at lytte.

Systemskifte Keld kommer hvis vælgerne har et godt alternativ, desværre kan jeg og sikkert også borgerne ikke se det alternativ, uagtet hvem og hvad farve de har, så stemmer jeg ikke på nogen der sælger sig selv på at sige " Hvad sagde jeg" og de andre er dumme.

Derfor tror jeg ikke der kommer et systemskifte, da der desværre er for få der ikke er faldet i den fælde.

God valgkamp derude - upolitisk kan man være det?
Niels Christian Larsen, Skagen 15-11-09 21:37:
Fik lige set og hilset på Møller på gaden i Skagen i et kort blink i lørdags og kunne da ikke undgå at bemærke hans flotte jakke, hvor bagsiden var prydet af:


larsmøller.nu
Venstre


(Hvor var han før, kunne man fristes til at spørge ! Og er han på vej til SF ??)

Han vil forhandle sig frem til en borgmesterplads.

Tja, vi må da gå ud fra, at han VIL forhandle, og ikke bare gøre som Størup i Hjørring sidst !

Niels Chr. Larsen
S- kandidat Skagen
Keld Gydum, Frederikshavn 15-11-09 21:29:
Jeg tror Socialdemokraterne skal vente med at feste, det er min overbevisning at S og Erik Sørensen får en betydelig tilbagegang i både Skagen og Sæby og så kan det da godt være der kommer til at stå 13 - 13.

Venstre har jo tidligere i livet valgt Venstre ikke mindst under Salige - H. Nibe Hansen, som vel nærmest blev en institution ... :-)

Hvis man så forestiller sig SF i følge rumlen på Landsplan kan holde deres 3 Mandater ....

Ja men så bliver der ingen Systemskifte ...

Det vil ikke blive min kop Te, men med det man har læst og set skrevet ... vil det sagtens kunne blive sådan ...

Man skal tage i ed at igen rigtig mange I Skagen har været trætte af Borgmesteren og det samme gælder Sæby ... så det skulle ikke undre mig at SF, kan blive de afgørende mandater for at sikre 16. til den Nye Borgmester .. og så skal man vare en dårlig Vælger hvis ikke man vil se Erik Søresen fortsætte, på nåde fra SF ...

Et kvalifiseret gæt ... :-(

Så får vi kun én TABER og det bliver Frederikshavn Kommune!

Rigtig godt Valg ... stem for pokker ... brug jeres Demokratiske ret!

Der bliver ikke mange måder tirsdagens brikker kan ligges på - lad os se hvordan de falder ud.

Med venlig hilsen
Keld Gydum - Upolitisk, men en klar støtte til et nyt system ... !
Poul Nielsen, Sæby 15-11-09 21:17:
Spørgsmålet er så bare: På hvis nåde kommer han til at sidde i borgmesterstolen.
Der kan være en verden til forskel. Syntes efterhånden tidspunktet er kommet, hvor A og F bør sætte sig sammen og få ryddet op i deres udestående - det er jo forrykt at 2 partier der vil næsten det samme ikke kan gøre det pga. personspørgsmål, det er ikke til nogen glæde for nogen - lad fortiden hvile, uenighed i sager er OK, men det er personligt nag ikke.
Jytte Schaltz, Frederikshavn 15-11-09 21:01:
Har med glæde lige læst på Tv2 Nyhederne om Mandag Morgens prognose for borgmestervalgene og konstateret, at der forventes genvalg af Erik Sørensen
Annette Hansen, 15-11-09 19:32:
Man må da sige at manden har humor.
Per Christian Buhelt, Frederikshavn 15-11-09 19:21:
Kære Lars Møller

Tror din kariere som spåmand bliver lige kort som din Borgmesterperiode:)

Informationer til denne nyhed

Læst: 903 gang(e)
Bedøm:
Afgiver din stemme
Rating: 3.9 af 5 fra 19 stemmer.
Klik på antallet af stjerne for at stemme
19-11 - Lars Møller løfter lidt af sløret f...
09-11 - Erik Sørensen til rival: Peg på mig...
06-11 - Lars Møller: - Flere penge til prod...
02-11 - Glad Lars Møller: - S og V enige om...
29-10 - Lars Møller (V) stopper flirteriet ...
14-10 - Lars Møller (V): - Lodret forkert p...
<- Tilbage

Flere nyheder





Indlæser nyheder