Mobil version Gør Kanal Frederikshavn til min startside
 
11.02.2011 | Af: Frank Tophøj

Vil lukke munden på kritikerne af Palm City

Billederne er taget i det såkaldte beachområde - tæt på Nordstrand Camping.

Frank Tophøj har sendt disse tre billeder til Kanal Frederikshavn. Og denne kortfattede tekst: Disse billeder må da få enhver, der ikke tror en dyt på Palm City, til at forstumme.



 

Frank Tophøj oplyser, at billederne er taget 9. februar 2011, altså i onsdags. Vi takker for tilsendte, som vi naturligvis viser med glæde.
Og som altid, når Kanal Frederikshavn bringer artikler og nyheder om Palm City, udløser Frank Tophøjs billeder sikkert også en række kommentarer.


 


BillederTilføj billede


FOTO: frank tophøj

FOTO: frank tophøj

FOTO: frank tophøj

VideoerTilføj video

Kommentarer

Peter Nielsen, Frederikshavn 14-02-11 01:11:
Kære debattører,

Nu vil jeg lige bringe lidt fakta på bordet... Jeg kender selvfølgelig ikke Jørgen Peiters dybeste intentioner med en investering i Gautefall i Norge, ud over at han som alle andre med garanti gerne vil tjene lidt penge på det. Jeg synes dog det er en hån at påstå, at det sikkert er fordi folk i Frederikshavn har mistet troen på dit og dat. Det er lodret løgn.
Faktum er, at investeringen faldt som et led i en samarbejdsaftale med Gautefall, hvor målet var at etablere en skibakke i Frederikshavn! (og ja, det var før alt det her krisesnak...) Det er efterhånden en del år siden, og at bringe det på banen på nuværende tidspunkt giver overhovedet ingen mening.
Jeg kender som sagt ikke til intentionerne bag, men et godt bud kunne jo være, at man med en investering i det norske selskab kunne tilføre dem noget kapital, som de dermed kunne investere i skibakken i Frederikshavn!

Venlig hilsen
Peter Nielsen
Henrik Madsen, 13-02-11 21:39:
@Jørgen

Ja det er netop nordjyske's citatfusk i forbindelse med et inverview de lavede med NCC vedr. Palm City.

Nordjyske citerede NCC for at sige :

"På nuværende tidspunkt har vi ikke en skriftlig aftale om at påbegynde jordarbejdet 1. juni"

Men det NCC i virkeligheden havde sagt var :

Vi har haft et fortrinligt samarbejde med Palm City indtil nu og fået betaling for de ydelser, vi har leveret. På nuværende tidspunkt har vi ikke en skriftlig aftale om at påbegynde jordarbejdet 1. juni, men Palm City har jo klart meldt ud, at vi skal lave jordarbejdet, så det ser vi frem til.

Derudover blev de citeret for at have sagt :

"Netop garantier har Palm City ikke haft succes med at overholde"

Men dette var også et udklip fra en udtalelse som lød :

”Netop garantier har Palm City ikke haft succes med at overholde, De betingelser kender Palm City, og de har aldrig været et problem”. "

Uanset om det så i bagklogskabens klare lys viste sig at NCC ikke kom igang så kunne nordjyske ikke vide dette da de bragte citaterne i april 2010 men alligevel forsøgte de på bedste tabloid-avis vis at insinuere at NCC havde et problem med Palm City og at Palm City ikke betalte når dette slet ikke er tilfældet.

Angående om jeg tror at investorer bliver skræmt væk af folks kommentarer på denne kanal alene.....

Nej bestemt ikke, men desværre matcher den sortseende holdning som du og andre lægger for dagen meget godt det man hører ude i byen også.

Det er den generelle holdning som gør at den kloge investor vælger at investere sine penge andre steder....Specielt i en situation hvor han bliver nødt til at vælge pga han heller ikke har så mange penge at investere som for få år siden.

Peiters investering i Norge skyldes da klart at han har set nogle muligheder for at tjene penge, ikke mindst set i lyset af at han jo også har fingeren på pulsen og ved at folk her i byen ikke ser så lyst på fremtiden og dømmer projekter ude og så er det da god købmandsskab at investere andre steder.

Henrik Madsen
Jørgen Clausen, 13-02-11 20:49:
@Henrik
Jeg går ud fra, at du har entreprenøren NCC I tankerne.

12/4 2010 kunne vi her på Kanalen læse, at iflg. Palm City påbegynder NCC jordarbejdet til golfbanen 1/6 2010. Palm City anklager Nordjyske Medier for citatfusk i denne forbindelse. Hvad der er ret eller vrang i denne forbindelse, kan jeg ikke vide noget om; men det er et faktum, at NCC ikke påbegyndte arbejdet.

I mine øjne er du en sortseer, når du tror, at investorer skræmmes væk fra Frederikshavn på grund af en debat her på Kanalen. Uanset hvilke holdningsmæssige forskelle, der kommer til udtryk på dette site, vil der altid kunne findes investorer til Frederikshavn; men det forudsætter, at de kan se nogle forretningsmæssige muligheder.

Peiters investering i Norge skyldes da ikke en debat på Kanalen eller janteloven. Den tror du forhåbentlig ikke selv på. Den skyldes selvfølgelig, at Peiter har set nogle forretningsmæssige muligheder i Norge. Lad være med at pakke det ind i andet.
frank tophøj, frederikshavn 13-02-11 20:44:
hmmm
tror næppe at en flok pengestærke investorer tager sig en døjt af hvad der bliver skriblet i diverse lokal aviser,sådanne folk kigger mer på muligheden af afkast og indtjening.så nogle kommentarer for eller imod har næppe nogen betydning.
men jeg og andre er måske hel galt afmarcheret.
Henrik Madsen, 13-02-11 19:41:
@Jørgen Clausen

Jeg har skam fulgt med og for mig at se har det primære været at bl.a Nordjyske medier som jo er en Aalborg avis har forsøgt at lave dramatiske historier uden hold i virkeligheden.

Hvem husker ikke historien hvor nordjyske via citatfusk forsøgte at lave splid mellem palm city og deres entrepenør så entrepenøren var nødt til at få lavet en berigtigelse som så sjovt nok mig bekendt aldrig kom på nordjyske men kun her på kanalfrederikshavn.

Jeg forstår jo ihvertfald personligt godt at man ikke ønsker at udtale sig til sådan en avis.

Uanset om vi, når vi om 10 år står og ser 10 år tilbage kan konstatere at palm city blev til noget eller ikke blev til noget så hjælper sådanne tåbeligt drillerier som en skribent med et kamera forsøger sig med her ikke på situationen.

Det kan ende med at blive et såkaldt selvopfyldende profeti. Hvis Palm City har svært ved at trække investorer til (Og hvem har ikke det i den nuværende globale økonomiske situation) så bliver det altså ikke bedre af at en flok sortseende bysbørn ved enhver lejlighed lige skal profilere sig selv og deres "hvad sagde jeg"..

Om ikke andet så burde man da som et minimum undlade at modarbejde et projekt som palm city hvis man ikke lige føler for at støtte det.

@Frank

Ja selvfølgelig holder Peiter på den sikre hest og når han nu pludsligt begynder at lægge sine investeringer udenfor byen til trods for at han altid har investeret i Frederikshavn så kunne det vel være fordi også han kan se at det ikke er værd at investere i et område hvor janteloven gør at folk der tager en chance bliver haglet ned og folk meget hellere vil stikke benet frem og grine over at man faldt end hjælpe en op.

Henrik Madsen
frank tophøj, frederikshavn 13-02-11 19:14:
henrik madsen
sortseer er jeg aldrig før blevet kaldt,jeg har altid haft et motto der hedder-det kunne ha været meget værre
hvad jeg ikke kan fordrage er pengemænd med store armbevægelser og ikke en krone til at finiansere disse overdådige projekter,det er desværre mere reglen end undtagelsen der gælder for byen,angående Jørgen Peiter så har holdt på den sikre hest,havde vi i sin tid fået den osse hedengangne skibakke så havde det nok set mere lyst ud for byen og Palm City.
undrer mig over at sån en bette overskrift og 3 billeder kan skabe så megen ravage.
der er stadig plads til 9.996 billeder i højeste opløsning på mit SD kort,hvad kan det ikke afstedkomme.:-))
Jørgen Clausen, 13-02-11 18:59:
Til Henrik Madsen.
Jeg har svært ved at tro, at du har fulgt med i Palm City forløbet; men det kan jeg jo ikke vide noget om!

Mit ”sortseer” syn på Palm City kan alene tilskrives et forløb med historier, der ikke havde bund i virkeligheden. Og hvem var det lige, der opfandt historierne?

Hvad enten man er sortseer, optimist eller er positiv på dette site, har dette ingen indflydelse på, hvem der investerer i Frederikshavn.

Uanset de forskellige meninger på Kanal Frederikshavn vil jeg (sortseer:-)) vove den ”optimistiske” påstand, at man altid kan finde investorer til sunde og troværdige projekter. Også til projekter i Frederikshavn Kommune.

Anderledes forholder det sig med at finde investorer til de mere tvivlsomme projekter. Her er projektmagerne henvist til Roskilde Bank, Amagerbanken, EBH Bank m.fl.
Det har givet nogle spektakulære konkurser, der kan holde advokat- og revisorstand beskæftiget i mange år.

Hvor skal disse projektmagere gå hen nu? Kina?
Henrik Madsen, 13-02-11 13:52:
@Frank

Du læser indlæg som en vis herre læser biblen.

Jeg skriver ikke at det er KG's skyld, jeg skriver at det lader til at KG's evindelige sortsyn på alt ser ud til at have smittet en del af skribenterne herinde.

Mig bekendt var det ikke ulvekoblet som overtrådte reglerne gentagne gange i hans navn...Men lad nu det ligge, enhver er jo salig i sin egen tro.

Spørgsmålet man kan stille sig selv når man læser denne kommentar tråd er : Hvis vi er i en spiral, skal den så være positivt opadgående eller skal den være i negativ nedadgående. (Hvordan blev det foreslåede havneprojekt f.eks modtaget ??)

Hvis jeg var investor og tænkte på at investere et sted så ville det aldrig blive her i kommunen for med det selvpineriske sortsyn borgerne har og det had mod alle nye tiltag som man kan se her på siden hvor en læser (Dig) endda går skridtet videre og forsøger at latterliggøre et projekt i artikelform på vores lokale "avis", ja så er det da klart at investorerne er jaget væk.

Selv vores eget bysbarn Jørgen Peiter er begyndt at investere i norske skisteder fremfor at investere i Frederikshavn. Mon ikke også han kan se at investeringer i denne by er håbløst med de sortseere der er her i byen.

Desværre er der nok ikke andet for end at konstatere at vores by's nedtur er og bliver et selvopfyldende profeti, båret på skuldrene af de negative indbyggere vi har i byen.

Henrik Madsen
frank tophøj, frederikshavn 13-02-11 13:41:
hmmmm
nu har jeg hørt den med
nu er det lige pludselig Gydums skyld det hele
troede ellers at det var en del optimistiske investorer med store armbevægelser
med udsigt til millioner og skattely,uden de selv har en krone på lommen.
dem har vi set temmelig ofte i byen.hvem husker ik gutten der ville starte en norgesfærge og på det nærmeste ville udkonkurerre samtlige rederier nordenfjords
med 100.000-kr på lommen,de penge rækker knap nok til en godt brugt jolle med en slidt påhængsmotor.
listen er lang
og hold så lige nallerne fra Gydum,ham har "ulvekoblet"fået fjernet fra sitet.
jeg vil ikke kalde ham sort seer men realistisk.
og nu vi er ved de mer eller mindre heldige tiltag,nu da man alligevel er ved at hegne det meste af havne området ind hvorfor så ikke starte nordens største ande og kalkun farm op,hegnet er der og et par haller hvor de kan søge ly kan vel ikke koste alverden,det vil osse skabe arbejdspladser og sikkert en enorm interesse udi den store verden.,for slet ikka at tale om den skræppen hvis der kommer en sortklædt luske peter ind på området.
bare en lille strøtanke fra min side. ('_')
Henrik Madsen, 13-02-11 11:29:
Hvis der skulle sidde en borger eller 2 ude i kommunen og være forundret over hvorfor det går aht i vores kommune og hvorfor det er svært at trække investorer til så syntes jeg da at de burde læse denne kommentartråd for så får de et indblik i hvorfor ingen tør investere i vores kommune.

Der er da gået total Keld Gydum i borgerne i kommunen. De kulsorte nej briller er presset godt op på næseroden og man sidder og bekræfter sig selv og hinanden i at det jo ikke nytter noget alligevel og dem som så forsøger at gøre noget på trods af det ja de bliver sgu jagtet for de skal ikke komme her og forsøge at ødelægge en god depression som man lige har fået skabt sig selv.

Henrik Madsen
Jørgen Clausen, 12-02-11 21:09:
Hej Per.
Du er i din gode ret til at være positiv; men vi behøver vel ikke alle at befinde os i din positive osteklokke for at deltage i debatten.
Hvis du nu kom udenfor osteklokken, så vil jeg anbefale dig at søge på Palm City her på kanalen og på Nordjyske Medier.
Gjorde du det, vil du finde en lang række af udsagn/pressemeddelelser fra Palm City, der viser sig at være den ene røverhistorie efter den anden.
Der er ikke plads til at liste dem alle op her; men den mest pinlige røverhistorie er efter min mening den, hvor Palm City fik fedtet vor tidligere borgmester Erik Sørensen ind i røverhistorien om Evolution Golf Group fra Australien(EVO)- midt under valgkampen til byrådet. Ifølge pressemødet havde EVO et tæt samarbejde med golfikonerne Tiger Woods og Greg Norman, og Erik var en meget glad mand, for nu var finansieringen til golfbanen sikret.
Ved en nærmere efterprøvelse viste det sig imidlertid, at EVO ikke eksisterede, og selskabet blev først etableret fem dage senere med en kapital på 500 kr.

Pinligt for vor daværende bykonge og dermed Frederikshavn Kommune.

Jeg kan kun se enorme positive ting for Frederikshavn ved projektet Palm City, hvis det blev gennemført; men et projekt som Palm City kan ikke realiseres med positive tanker.
Det kræver kapital, og derfor kan de nuværende projektmagere ikke gennemføre projektet.
Sådan enkelt er det Per. Det handler om penge(kapital), og ikke om noget andet.

Frank Tophøjs billeder viser heldigvis maskiner, der arbejder på kloakkering til Funhouse. Personerne bag Funhouse har ikke kun haft en ide, de har også gennemført ideen. Sådan skal det være.
Jakob Nielsen, 12-02-11 20:50:
Per:
Er det efter din mening ikke sagligt når man beder folkene bag projektet om at melde noget faktuelt ud, som vi som borgere kan forholde os til, når det viser sig at de bliver taget i den ene usandhed efter den anden af en kritisk presse?

Er det efter din mening ikke sagligt når man beder folkene bag projektet om i det mindste at tale sandt, når de en sjælden gang kommunikere noget ud (vel at mærke helst på skrift som et andet afrikansk svindelnummer)?

Det eneste der ikke har været sagligt i de mange debatter omkring Palm City er folkene bag projektet og deres forståelse for, hvad det vil sige at drive et seriøst foretagende.

Per, er det efter din mening sagligt at blive ved med at tro på projektmagerene, der gentagne gange taler usandt over dig og resten borgeren i kommunen, og når de bliver bedt om at forholde sig til kritikken, tér de sig som små børn, der bliver fornærmet, foraget og nægter at svare?

Palm City og dets projektmagere, er utallige gange blevet opfordret til at kommunikere en status ud, svaret har ALTID været, larmende tavshed - hvor længe bliver du ved med at tage disse folk i forsvar?
Per Buhelt, Frederikshavn 12-02-11 17:57:
Hej Jørgen!

Der er ingen grund til at håne og nedgøre folk der prøver på at få en god ide op og stå, det var min pointe Jørgen. ( Og Frank )

Hvis man ikke kan bidrage med noget positivt når nogen prøver at starte noget nyt op, så burde man i mine øjne undlade at kritisere, det var noget andet hvis det er en bestyrelse eller en ledelse man selv er i/under.

Husk at mange gange så er kritikkerne, de første til at både sige "hvad sagde jeg", når det gik galt, men sjovt nok også dem der er med til at tage æren når det går godt.

Saglig kritik ja, forhånelse og Jantelovs lignende kommentarer tilhører Ekstra Bladets journalister og Redaktør.
MOGENS SØNDERKÆR, FREDERIKSHAVN 12-02-11 12:52:
Det er fra forsyningen de maskiner der holder derude, vi er ved at lave kloakering til Funhouse
Jørgen Clausen, 12-02-11 00:18:
Til Per.
Du har ret. Vi lever et sørgeligt liv. Vi har nemlig erfaret, at optimisme ikke giver smør på brødet, hvis ikke det samtidig beriges med lidt realistisk sans.

I det sidst aflagte regnskab havde Palm Ciyt en likvid kapita på 240 (tohundredefireti) kroner. Det kommer man jo også langt med, hvis man handler med pinocchio kugler.

Det sidste stunt fra Palm City er et vissent græsstrå i form af Kinesisk kapital på 2 .000.000.000 kr. Et græsstrå, der ikke engang kan holde sig oprejst i vindstille vejr.
Den eneste realisme i dette stunt er beløbet, for det er ,hvad der skal bruges, hvis Palm City skal gennemføres som markedsført i offentligheden.
Hvis nu kineseren skulle vise sig at være en fuser, så skal Palm City bestemt ikke tabe humøret, for de har endnu ikke været hele kloden rundt for at finde risikovillig kapital. Der er stadigvæk Afrika tilbage. Så det skal nok gå!

Tak til Frank Tophøj for nogle flotte billeder - jeg håber bare ikke, at det er Forsyningens maskiner :-).
frank tophøj, frederikshavn 12-02-11 00:01:
ak ak
"lille" Per,den slags sure opstød kan ikke hidse mig op.
fra vor barndoms tid tror jeg du er nogle år yngre end
mig,så det kan være at du får lov at opleve at hele herligheden
står færdig udi fremtiden.
kan iøvrigt tilføje at opsynsgutten ikke just lignede en kinesisk
investor.
ha en go dag.
Per Buhelt, Frederikshavn 11-02-11 22:14:
Jamen flot Frank Tophøj, du er fanme en helt, en rigtig stor dreng der kan gøre grin og nedværdige andre, og til alle andre der mener dette er sjovt I må fanme ha et sørgeligt liv!
Michael Sørensen, 11-02-11 16:40:
Ha ha ha.... touche Frank... håber vi redede din dag, du reddede min ! Du har ret til at grine godt i skægget, men vi tar dig en anden gang !
Jørgen Jensen, Sæby 11-02-11 14:08:
Godt gået Frank Tophøj.
Jeg indrømmer blankt at også jeg hoppede i med begge ben.
frank tophøj, frederikshavn 11-02-11 12:38:
glemte at fortælle at der dukkede en herre op med grøn hjelm
gutten skulle sikkert holde opsyn med dette enorme projekt.
nb. ironi kan forekomme (*-*)
Michael Sørensen, 11-02-11 11:20:
Ja, det er vel ikke et par træhytter mere der får folk til at tro på projektet.... hvad med receptionsbygningen, de meget omtalte tårne o.s.v. Der skal mere kød på end en gummiged og en gravemaskine for at få nogen til at tro på det projekt igen !!
Jens Rasmussen, Hjørring 11-02-11 08:57:
Mine arme har været hævet ligeså højt som alle andre der håber på bedre tider for byen, kommunen og hele regionen, men når det er sagt - så er vi altså ovre i det naive stadie nu hvis man bliver ved med at tro på dette.
Nej - jeg vil ikke engang skrive "hvad sagde jeg" når stikket endeligt bliver trukket, for dette kan gennemskues af - ja - de fleste...
Jakob Nielsen, 11-02-11 08:49:
2 maskiner der flytter jord!

Jeg er sikker på at rige fonde og investore nu vil strømme til Frederikshavn, for det er da helt vildt!!!
Henrik Christensen, 11-02-11 08:25:
Alle med en smule fornuft i hovedet er vel i stand til at se hvor betydeligt dette projekt kan blive for kommunen - hvis altså det nogen sinde bliver til noget.

Folkene bag Palmcity bærer selv en stor del af skylden for den manglende tiltro til projektet - informationen har simpelthen været for dårlig, ja vel nærmest helt fraværende. Meld dog ærligt ud, der er ikke nogen der investerer i noget der hersker så stor usikkerhed omkring.

Resten klarer janteloven på bedste vis, ikke sandt Jens ???
Jens Rasmussen, Hjørring 11-02-11 07:54:
hvis potentielle investorer var lige så naive, som de kommentarer der er positive overfor dette projekt - så var der udsolgt for længe siden...
pallew nielsen, 11-02-11 07:22:
Mange misunder Frederikshavn dette projekt, så alle burde være med til at promovere Palm City i ind- og udland, så der kan komme mere fart på salget til glæde for alle. Stor ros til folkene bag, der så ihærdigt bliver ved - og tak for billederne, der fortæller meget.
Stefan Brovil, 11-02-11 01:49:
haha kloak. Ja eller også er de ved at lave en bane til alle byens mountain bike entusiaster, med hop og det hele :)
Christian Christensen, Frederikshavn 11-02-11 01:12:
Håber bestemt dette projekt bliver til noget da det vil have en stor indflydelse på hele byen og omegn:)
Christian Christensen, Frederikshavn 11-02-11 01:11:
Det er sikkert Frederikshavn kommune er igang med at lave kloak. var det ikke 15 millioner der blev brugt på det derude ? :)

Informationer til denne nyhed

Læst: 3281 gang(e)
Bedøm:
Afgiver din stemme
Rating: 3.5 af 5 fra 26 stemmer.
Klik på antallet af stjerne for at stemme
02-02 - Palm City gør nu plads til 142 huse...
<- Tilbage

Flere nyheder





Indlæser nyheder