Gå til hoved-indhold
25. november 2016 - kl. 00.11

Vil skabe endnu bedre kundeoplevelser

  • 1 af 4
    FOTO: Rikke Pedersen
  • 2 af 4
    FOTO: Rikke Pedersen
  • 3 af 4
    160 medarbejdere fra Ejendomscenteret Frederikshavn Kommune er netop gået i gang med et medarbejderudviklingsforløb, der sætter fokus på servicekultur.
  • 4 af 4
    160 medarbejdere fra Ejendomscenteret Frederikshavn Kommune er netop gået i gang med et medarbejderudviklingsforløb, der sætter fokus på servicekultur.
Af: Rikke Pedersen

For at blive endnu bedre til at yde en service, der oser af professionalisme, har Ejendomscenteret Frederikshavn Kommune igangsat et medarbejderudviklingsforløb i samarbejde med CoLearning Frederikshavn Handelsskole. 

Gennem det næste år sætter Ejendomscentrets medarbejdere fokus på servicekulturen, således at Ejendomscenterets kunder fremover vil opleve en endnu bedre service.

Gennem det kommende år er både den interne og eksterne relation samt service i højsædet i arbejdet med en ny servicekultur hos Ejendomscenteret, hvor medarbejderne, gennem udvikling og planlægning af det interne arbejde, oparbejder kvalifikationer til at yde endnu bedre service over for Ejendomscenterets kunder.

Et fælles afsæt for servicen
Når medarbejderne møder Ejendomscenterets kunder, møder de dem ofte en-til-en. Formålet med medarbejderudviklingsforløbet er blandt andet, at medarbejderne skal føle sig trygge og komfortable i disse møder, hvor de skal føle og ikke mindst forstå, at de er en del af en helhed, hvor relationerne mellem Ejendomscenteret og kunderne er altafgørende:

- Vi skal udvikle os sammen. Vi er en stor blandet butik, hvor vi som medarbejdere er vidt forskellige i form af forskellige kompetencer og arbejdsområder, ligesom vi også samarbejder med kunderne på forskellige niveauer. Vores service er et mix af standardiserede og individuelt tilpassede løsninger til de enkelte kunder. Derfor er vi nødt til at klæde hinanden på, hvor vi skal lære af hinanden og samtidig hjælpe hinanden, udtaler centerchef i Ejendomscenteret Frederikshavn Kommune, Bent Westerberg.

Centralt for forløbet er derfor, at medarbejderne skaber et fælles sprog om servicekultur. Service er nemlig allerede en væsentlig del af medarbejdernes DNA, hvor forløbet har til hensigt også at skabe et fælles afsæt for denne servicekultur.

Møder kunderne i øjenhøjde
Når Ejendomscenteret sætter fokus på servicekulturen, er det ikke kun det interne i organisationen, der bliver udviklet.

- Vores kunder vil også kunne mærke, at Ejendomscenteret bliver mere vedholdende i at have regelmæssige og målrettede dialoger med vores kunder. Denne dialog vil ske i øjenhøjde med vores kunder, hvor kunderne skal kunne føle en større indflydelse på det, vi leverer som serviceleverandører, lyder det fra Bent Westerberg.

Ved at udvikle servicekulturen bliver medarbejderne ikke kun bedre til at forstå egne roller, men også at forstå kundernes roller i relation til Ejendomscenteret, hvor kunderne selvfølgelig også har forpligtigelse til at forstå sine egne rolle – også i et helhedsperspektiv. Hertil bliver kommunikation et vigtigt element i forløbet, således medarbejderne i højere grad bliver i stand til at stille sig i kundernes sted og forventningsafstemme, hvilket foregår gennem dialog i øjenhøjde med kunderne.

- Forløbet skal derfor bidrage til at opnå en kundeoplevelse af, at vi er fleksible og at vi er en rigtig god samarbejdspartner, udtaler Bent Westerberg.

Efter arrangementet i fredags, hvor alle medarbejdere fremførte en fælles retning for deres nye servicekultur, sætter medarbejderne fremadrettet fokus på, hvordan den nye servicekultur kan arbejdes med i praksis, så den bliver en fast del af hverdagen.

Seneste nyheder

Mest læste nyheder lige nu...