WH'er med kameratække kan ses på kvinde-website
Ishockeyspilleren Kristoffer Lauridsens kameratække bruges nu aktivt til at udbrede kendskabet til ishockey i Danmark. Den 22-årige forward fra Frederikshavn White Hawks viser vejen for andre spillere i den bedste række i Danmark, Metalligaen, ved at optræde på websitet ChriChri, der primært henvender sig til kvinder.
Kristoffer Lauridsen er vant til at få spørgsmål, der handler om ishockey, men i Mandehjørnet på ChriChri.dk bliver han bedt om at svare på spørgsmål om makeup, hår og mode.
- Jeg havde slet ikke tænkt i de baner, før de præsenterede mig for idéen, indrømmer han.
Og "de" er den nystartede virksomhed Matchday Management, hvis ultimative mål er at skabe værditilførsel for både atleter, sportsklubber og virksomheder. For atleternes vedkommende handler det blandt andet om, at de skal være mere aktive og gøre noget anderledes, når de ikke træner og spiller kampe.
Sofie Theresa Lysgaard og Maj Larsen, indehavere af Matchday i Herning, sørgede for, at der blev taget nogle billeder af Kristoffer Lauridsen, som sagt på nordjysk "ikke ser så ringe ud endda". Billederne endte i Christiane Schaumburg-Müllers kvindeunivers, ChriChri. Nu blev WH-spilleren med nr. 15 på ryggen pludselig et samtaleemne mellem veninder på caféen i København og gymnasiet i Odense.
- I Tyskland og USA ses det ofte, at atleter laver kommercielle aktiviteter sideløbende med deres sportslige karriere, men det er vi ikke vant til i Danmark. I Matchday har vi et stort hjerte for ishockey, så vi vil gerne inspirere andre ishockeyspillere til at gøre ligesom Kristoffer. Naturligvis i det omfang de har lyst og på en måde, som tilgodeser deres profil og personlighed. Det gode match mellem atlet og kommerciel aktivitet er altafgørende. I bedste fald får spilleren en ekstra indtægtskilde, og det øger interessen for ishockey. Det har de danske klubber også brug for - ikke mindst frem mod VM i København og Herning i 2018, siger Sofie Theresa Lysgaard, som er gift med Herning-spilleren Daniel K. Nielsen.
Kristoffer Lauridsen har fået mange positive reaktioner på sin utraditionelle medvirken i ChriChri. 
- Folk har faktisk været overraskende positive, for normalt er det svært i hockey at stikke næsen alt for langt frem, men der nogen, som bliver nødt til at gå forrest. Det handler om, at publikum kommer tættere på spillerne og lærer os bedre at kende, siger midtjyden, som inden denne sæson skiftede til Frederikshavn.
Matchday udvikler, opdyrker og optimerer de kommercielle muligheder, som matcher netop Kristoffer Lauridsens profil. Faktisk har ishockeyspillerens modige medvirken i ChriChri allerede kastet en spændende forespørgsel af sig, som Matchday nu arbejdere videre med.
- I bedste fald udvider vi Kristoffers økonomiske råderum, så han kan holde fokus på den sportslige del af sin karriere. Samtidig øger vi interessen for ishockey herhjemme, fordi Kristoffer når ud til en målgruppe, som ikke normalt interesserer sig for ishockey, mener Sofie Theresa Lysgaard.
Matchday vil også meget gerne samarbejde med sportsklubber. 
- Vores påstand er nemlig, at de ofte har for få ressourcer til at opdyrke og optimere de kommercielle muligheder, udtaler Sofie Theresa Lysgaard.
Kristoffer Lauridsen er spændt på, hvor rejsen med Matchday fører ham hen.
- Hele deres koncept er en fed tanke, som jeg gerne vil være en del. For os ishockeyspillere handler det om at eksponere hockeysporten inden VM i 2018 i Danmark, og personligt giver det mig en mulighed for at skabe alternative indtægtskilder og nye kontakter. Mit hovedfokus vil dog fortsat være på min ishockeykarriere. Jeg er først og fremmest ishockeyspiller, understreger Kristoffer Lauridsen, som i aften skal i aktion i Hørsholm, hvor White Hawks møder Rungsted Seier Capital.






































