Gå til hoved-indhold
29. marts 2021 - kl. 21.03

Mærkbar fremgang i outdoor-segmentet

  • 1 af 2
    FOTO: Kanal Frederikshavn
  • 2 af 2
    Marianne Hessellund, Bannerslund Outlet: - Vi har mange kunder, som kommer og får vejledning om trekkingsko- og støvler samt outdoorbeklædning.
Af: Peter Marquard

COVID-19 har betydet, at vi har fået mere tid hjemme og kombineret med, at en lang række sports- og fitnessaktiviteter har været lukket, har det betydet at danskerne har taget vandreskoene på og fyldt skove, gader og stræder i et hidtil uset omfang.

Denne tendens bekræftes af Bannerslund Outlet, som har oplevet en mærkbar fremgang i outdoor-segmentet.

- COVID-19 har startet en gå-bølge. Det er blevet trendy at gå korte og lange ture, og det gælder faktisk alle aldersgrupper. Vi har mange kunder, som kommer og får vejledning om trekkingsko- og støvler samt outdoorbeklædning. Det har betydet, at vi har fået et langt større udvalg, og kunderne har fået øjnene op for mange af outdoorbeklædningens positive egenskaber. Nu sælger vi blandt andet uldundertøj hele året, fortæller Mariann Hessellund fra Bannerslund Outlet ved rundkørslen mellem Elling og Strandby.

Tendensen begyndte allerede sidste forår, og salget har været støt stigende lige siden.

- Vi får mange gode snakke med kunderne om, hvor de går, hvor ofte og hvor langt. Samtidig har vi også oplevet en stigende interesse for padel. Vi er så heldige, at vi i Frederikshavn har en udendørs bane, og efterspørgslen efter padeludstyr har gjort, at vi også har øget vores sortiment indenfor denne sportsgren, siger Mariann Hessellund, der samtidig glæder sig over, at detailhandelen fik lov at åbne op i begyndelsen af marts.

- Vi har mærket, at kunderne havde et opsparet behov for at handle, og vi ser frem til god trafik i påsken, hvor vi traditionen tro holder åbent alle dagene, siger Mariann Hessellund.

Seneste nyheder

Mest læste nyheder lige nu...