Gå til hoved-indhold
09. marts 2021 - kl. 12.03

Ny stærk profil styrker erhvervsturismen

  • 1 af 2
    FOTO: Presse
  • 2 af 2
    Kent Kordt Röder har blandt andet været eventchef og radiochef hos Nordjyske Medier og Fynske Medier.
Af: Kanal Frederikshavn

Destination NORD opruster sin organisation med en ny stærk profil på erhvervsturismeområdet. Kent Kordt Röder begynder 1. april.

- Erhvervsturismen er vigtig for vores møde-venues, restauranter, hoteller og lufthavnen, og de er alle historisk hårdt ramt lige nu. Derfor er det vigtigt for os at booste og bistå erhvervet med et nyt syn på tingene og en innovativ tilgang til fremtidens marked. Af dén grund er jeg glad for at byde Kent Kordt Röder velkommen som Conference Manager hos os, udtaler direktør for Destination NORD, Tonny S. Thorup.

Destination NORD er i fuld gang med at etablere sig som den fælles officielle turismefremmeorganisation for Aalborg, Frederikshavn, Brønderslev og Læsø Kommuner, herunder også tilknytte de helt rigtige medarbejdere.

Kent Kordt Röder kommer med en bred kommerciel oplevelses-baggrund indenfor møde-, event-, og konference-markedet som blandt andet eventchef og radiochef hos Nordjyske Medier og Fynske Medier. Med oplevelser som Michelin Nordic Star Revelation, Volvo Ocean Race og senest som underviser af 3.000 internationale hotel-, konference og event-folk er han klædt på til opgaven.

- Jeg glæder mig helt enormt til at blive en del af holdet og kommer med et friskt og ambitiøst billede af, hvordan vi får kickstartet erhvervsturismen. Vi skal ikke bare tilbage på sporet, men også levere nytænkende og bæredygtigt i fællesskab med branchen, hvilket er en stor opgave, der kræver en professionel og resultatorienteret indsats, siger Kent Kordt Röder.

Destination NORD er sat i verden for at skabe mere vækst og flere jobs indenfor turisme- og oplevelsesbranchen og er én af 19 destinationsselskaber i Danmark.

Erhvervsturismen fylder 24 procent af den samlede omsætning på 7,5 mia. kr. i Destination NORD, men det er samtidig også det forretningsområde, som er hårdest ramt.

I dag fylder erhvervsturismen 2/3 af turismeomsætningen i Aalborg Kommune, så her er der naturligt stor fokus på indsatsen. Også Frederikshavn har store ambitioner på området, blandt andet som resultat af succesen på Frederikshavn Havn og ideerne om at skabe "The Recycling City". Der vil i den nye destination være forøget fokus på grønne teknologier og bæredygtighed som et ekstra "reason to go" til Nordjylland.

- Møde- og kongresmarkedet er blevet meget hårdere som konsekvens af pandemien. Der er flere om de samme kunder, som samtidig har fået andre og nye vaner – især digitale. Så vi skal komme med noget andet end de øvrige aktører i markedet. I vores destination og i resten af Nordjylland er vi verdensførende i grønne teknologier og bæredygtighed. Så samtidig med, at du kommer hertil for at holde seminar om bæredygtighed, så kan du gå lige uden for døren og se tingene i praksis. Vi har alle de løsninger, som verden har brug for og her kan du se dem LIVE. uddyber direktør Tonny S. Thorup.

Seneste nyheder

Mest læste nyheder lige nu...