Mobil version Gør Kanal Frederikshavn til min startside
 
03.07.2020 | Af: Michael Frederiksen

Skagen Turistkontor har åbent fire timer dagligt

Skagen Turistkontor genåbner på mandag 6. juli, og til og med lørdag 15. august vil der mandag til lørdag været åbent fra kl. 10-14 på Vestre Strandvej 10 i Skagen.

 

Turisthus Nord har sørget for værnemidler som sprit ved indgangen til gæster og ved skranken til personale, ligesom der også er indkøbt engangshandsker og ansigtsmasker til brug for personalet. Der er bestilt afskærmning til skranken i akryl.

Efter opmåling er det bestemt, at der maksimum kan være fem personer i forlokalet ad gangen, og to personer i selve ekspeditionslokalet. Turisthus Nord har lavet plakater, der opsættes, ligesom der laves afstandsmærker til gulvet, og der opsættes generelle retningslinjer fra SST.

Det er kun Skagen Turistkontor, som genåbnes i højsommeren. Turister i Frederikshavn og Sæby må klare sig uden et fysisk turistkontor. I den forbindelse gør direktør René Zeeberg, Turisthus Nord, opmærksom på, at Turisthus Nord fastholder den omfattende trykte- og digitale turistservice.

- Når jeg sammenligner vores turistservice med vores kollegaer i Danske Destinationer (en sammenslutning af de 15 største turistdestinationer i Danmark), tilbyder vi faktisk fortsat en af Danmarks mest omfangsrige serviceplatforme for vores gæster, mener René Zeeberg.

Turisthus Nord noterer også med stor tilfredshed, at mange personer har henvendt sig med ønsket om at få "ASK ME"-badge, der signalerer, at vedkommende er klar til at hjælpe turisterne.

- Vi modtager alle badges fra trykken på tirsdag, og herefter begynder distributionen. Vi udleverer sammen med badgen også en turistguide fra den relevante by, der kan bruges som opslagsværk, oplyser René Zeeberg.



Turisthus Nord har lavet en samlet liste med alle sine informationskanaler:

Daglig besvarelse af forespørgsler fra gæster via telefon og mails
Vi får rigtig mange henvendelser via mail, og det er en tendens der har været stadigt stigende de senere år. Her får vi mange spørgsmål vedr. åbningstider, vejvisning, anbefalinger til spisesteder mv.

I indeværende år, har det været en ekstraordinær opgave at besvare spørgsmål både på mail og telefon om Coronasituationen. Der har været stor tvivl hos gæster fra udlandet som har booket ferie ift. de danske retningslinjer.

Alle henvendelser besvares på telefon hverdage mellem kl. 10.00 og kl. 14.00:
Skagen, +45 98 44 13 77, skagen@turisthusnord.dk
Frederikshavn, +45 98 42 32 66, frederikshavn@turisthusnord.dk
Sæby, +45 98 46 12 44, saeby@turisthusnord.dk

Websites
Turisthus Nords servicerer årligt flere end 1.400.000 besøgende på vores websites. Her informeres om alt lige fra spisesteder, attraktioner, naturen, oplevelser, hoteller samt information om corona, hospitaler, tandlæger og læger m.fl. i området:
• www.visitskagen.dk
• www.visitfrederikshavn.dk
• www.visitsaeby.dk
• www.toppenafdanmark.dk

Facebook-sider
På Turisthus Nords Facebook-sider servicerer vi alle gæster ved at informere om oplevelser og attraktioner eks. Grenen, Pikkerbakken og Nellemanns Have, og så opretter vi events og begivenheder som vi ”pusher” ud mod gæsterne. Dette kunne eksempelvis være guidede ture.

Dette er et indsatsområde som vi har sat yderligere fokus på i indeværende år. Informationen har naturligvis også være brugt til at oplyse om aflyste arrangementer set i lyset af Corona.

I Facebooks chatfunktion ”Messenger” besvarer vi løbende de henvendelser, som kommer ind for SkagenDK, VisitFrederikshavn og VisitSæby:
• VisitSkagen - www.facebook.com/SkagenDK
• VisitFrederikshavn - www.facebook.com/visitfrederikshavn
• VisitSæby - www.facebook.com/visitsaeby

Toppen af Danmark – App
På Toppen af Danmarks app uploader Turisthus Nord alt relevant information om hele området. Appen kan downloades via App Store/Play Butik enten at søge efter ”Toppen af Danmark” eller ved at søge på et af bynavnene, eks. ”Skagen”, ”Sæby” eller ”Frederikshavn”.

Hvad sker der i området?
Vi opretter egne begivenheder og oplevelser på KultuNaut, samt understøtter vores erhvervs- og oplevelsesaktører til ligeledes at oprette deres begivenheder på denne nationale begivenhedskalender. Websitet samler alle de oplevelser som er at finde i hele Danmark, vores opgave er at få de oplevelser som er indenfor Turisthus Nords område ind på websitet, så vores gæster kan få overblik over de mange aktiviteter og begivenheder som er i området. Vi opretter og udsender på baggrund heraf nyhedsbreve med oplevelser: Eks. byvandringer, koncerter, guidede ture eller særlige omvisninger til vores medlemmer som videregiver informationen til vores gæster:
• www.kultunaut.dk

Touchskærme – i hele vores område
Der er etableret Digitale Infocentre på strategiske steder rundt om i Frederikshavn Kommune hvor gæsterne kan søge information på Touch Skærme. Platformen er identisk med vores app og hjemmesider, og brugeren vil derfor opleve en genkendelighed. Samtidig taler systemet sammen med KultuNaut, hvilket giver en optimal brugervenlighed når gæsten skal finde sine informationer. Skærmene findes her:
• Grenen
• Color Hotel Skagen
• Den Blå Café i Strandby
• Scandic The Reef Frederikshavn
• Nordstrand Camping Frederikshavn
• Retfærdigheden Sæby

Instagram
Som visuel inspiration finder vores gæster også inspiration til rejsen, og information om hvad de kan lave mens de er i området, på vores tre Instagram-profiler. Her kan gæsterne kommentere og skrive beskeder og ikke mindst dele deres anbefalinger med hinanden. Se mere på Instagram under nedenstående titler:
• VisitFrederikshavn
• Visit_Skagen
• VisitSaeby

Turistguider / Byguider
Turisthus Nord udgiver 250.000 fysiske turistguider og har i år intensiveret distributionen af disse lokalt. De kan findes på alle hoteller, campingpladser, feriehuse, restauranter, caféer, attraktioner mv.

Alt materiale er oversat til tre sprog: Dansk, tysk og engelsk, ligesom også vores websites er det.

Guiderne distribueres nationalt via en landsdækkende distributør til et bredt netværk af infosteder over hele landet. Og vi udsender ligeledes disse på konkrete henvendelser, således at gæsten har god mulighed for at forberede sig på ferien.

Turisthus Nord har en særlig aftale med Stena Line hvor vi leverer internationalt til Stena Lines færger samt i afgangsterminalen i Göteborg.

Certificeret Guidekorps
Turisthus Nords Guidekorps står klar til at informere gæsterne om området historie og nutid. Flere end 52 guider står klar til at servicere på daglige og ugentlige ture ligesom grupper kan booke en guidet tur i vores område. Guidekorpset servicerer også Krydstogtsskibene som dog pt er på ”standby” grundet Corona, men skulle et krydstogtsanløb anløbe i den resterende del af 2020, så er vi også her klar med dags varsel. De krydstogtsguidede ture arrangeres i samarbejde med Cruise Skagen.

Salg af diverse produkter
Vores gæster kan købe diverse produkter, så som gavekort, plakater, guidede ture og mere til via salgssitet Skagen Shoppen. Vi linker til denne side, ved alle forespøgsler om køb af varer. Det er også muligt at betale med MobilePay, hvis en gæst eksempelvis booker over telefonen.
• www.skagenshoppen.dk

 

BillederTilføj billede

Der er desværre ingen fotos/videoklip til denne nyhed.

 

Kommentarer

Del denne artikel

Flere nyheder





Indlæser nyheder
Close