Mobil version Gør Kanal Frederikshavn til min startside
 
05.01.2021 | Af: SPONSORERET INDHOLD

Skræmmer du kunderne væk fra din webshop?

Uanset om du driver forretning i den fysiske verden eller på internettet, bør du gøre det nemt og attraktivt for kunderne at besøge din butik.

 

Forestil dig, at du har besluttet dig for at springe ud som selvstændig og åbne en spændende lille specialbutik i butikkens gågade.

Du har opdaget et hul i markedet og researchet i månedsvis, defineret din målgruppe, fundet de allerbedste leverandører og lejet dig ind i byens allermest charmerende butikslokaler.

Du glæder dig til åbningsdagen og tager forskud på glæden ved at forestille dig det tilfredsstillende syn af nysgerrige, købelystne kunder i meterlange køer ned ad gaden.

Men så kommer åbningsdagen, hvor intet går som forventet. På trods af at du har alle de rette varer på hylderne, og selvom det er lykkedes dig at tiltrække købestærke kunder, sælger du ikke tilnærmelsesvis det, du havde forventet.

Hvorfor mon? Du kan jo starte med at undersøge, om kunderne overhovedet kan komme ind i din butik.

Hvis døren binder, er det ikke så sært, hvis deres købelyst kan ligge på et meget lille sted – eller de ligefrem vender om igen, før de når ind i butikken.

Hvis kunderne kommer indendørs, men det stadig er småt med købelysten, kan du også overveje at tage et kig på indretningen af din butik. Er det nemt for kunderne at finde rundt? Har du rent faktisk de varer på hylderne, som du har reklameret med? Er varerne unikke – eller er din butik fuld af kopivarer? Er det overhovedet rart for kunderne at opholde sig i butikslokalet?

Som butiksejer er der i det hele taget mange ting at tænke på, hvis du vil give kunderne den bedst tænkelige oplevelse, når de besøger dig – og det gælder sådan set uanset om forretningen befinder sig i fysiske lokaler ude i den virkelige verden, eller der er tale om en digital butik i form af en webshop på internettet.

Hvis der er tale om sidstnævnte, kan du være på forkant med løsningen ved at sørge for, at du helt fra starten får bygget dit website op på en måde, så kunderne ikke vender om i den digitale indgangsdør allerede inden de har set, hvad du har at tilbyde. Det kræver teknisk SEO – eller søgemaskineoptimering, som er den danske betegnelse.

Hvad er teknisk SEO?
Teknisk SEO handler om at sikre, at det er nemt for Google og de andre søgemaskiner at finde og få adgang til dit website. Det er nemlig nødvendigt for at kunderne kan finde din onlinebutik i søgeresultaterne – og hvis ikke Google nemt og hurtigt kan finde din butik, kan kunderne helt sikkert heller ikke.

Teknisk SEO kræver et vist kendskab til programmering, som de færreste webshopejere har. Det er slet ikke umuligt at lære sig selv de grundlæggende ting, som er nødvendige for at sikre, at et website lever op til de vigtigste standarder, men hvis det virker for uoverskueligt, at er der hjælp at hente.

Har du brug for hjælp til at få styr på teknisk SEO til din webshop? Klik her og læs mere.

Denne artikel er lavet i samarbejde med Partnertekst.dk

 

BillederTilføj billede

Der er desværre ingen fotos/videoklip til denne nyhed.

 

Kommentarer

Del denne artikel

Flere nyheder





Indlæser nyheder
Close