Gå til hoved-indhold
05. januar 2024 - kl. 00.01

HiFi-lyd i stuen: Laust Nielsen vil fra i dag disrupte markedet i hele verden

  • 1 af 2
    CANVAS HiFi har lavet et koncept, hvor de sælger online direkte fra producent til forbruger. Der er ingen mellemled i form af grossister og forhandlere.
  • 2 af 2
    - Design, teknik, æstetik og økonomi går op i en højere enhed, mener Laust Nielsen og peger på højtaleren fra CANVAS HiFi, som er placeret under fjernsynet pakket ind i træ.
Af: Michael Frederiksen

I dag er CANVAS HiFi’s hjemmeside gået i luften. CEO Laust Nielsen, indehaver af Lyd og Billede Specialisten i Frederikshavn, ejer 75 procent af højtaler-virksomheden, og han har skyhøje forventninger til salget i hele verden.

- Nu er vi jo i Nordjylland, så jeg vil helst ikke sige, hvad jeg forventer, men potentialet er virkelig enormt. Vi disrupter markedet. Jeg har ikke storhedsvanvid, men det minder lidt om, hvad Tesla har gjort. Vi disrupter med ny teknologi og distributionsform samt et helt andet omkostningsniveau. Design, teknik, æstetik og økonomi går op i en højere enhed. Vi forventer, at CANVAS HiFi bliver det foretrukne valg, hvis du ønsker én samlet kvalitetspakke til din lyd hjemme i stuen, siger Laust Nielsen til Kanal Frederikshavn.

Med en højtaler fra CANVAS HiFi får du ikke bare lækker HiFi-lyd ud af dit fjernsyn, men også din musikstreaming, pladespiller, radioapp med mere.

- Det hele er samlet i én lækker løsning til stuen. Det spiller second to none. Det kan alle høre. Vi har taget patent på flere teknologier, og nogle enheder er lavet helt særligt. Vi har også BACCH 3D. Det er ikke set før i et produkt i denne prisklasse, oplyser Laust Nielsen.

CANVAS HiFi deltager fra på tirsdag i verdens største elektronikmesse, CES, i Las Vegas i USA, hvor internationale HiFi-journalister fra hele verden skal høre den spændende og ambitiøse historie fra Frederikshavn.

- Det kommer til at stikke fuldstændigt af. Det kan vi se allerede nu. Vi er slet ikke i tvivl. Vi har givet flere af vores nuværende kunder muligheden for at høre lyden, og de falder alle på halen og køber produktet. Det lyder smart-i-en-fart-sælger-agtigt, men det er bare sådan, det er. Nu handler det om at fortælle det til resten af verden, konstaterer Laust Nielsen.

De sidste 25 procent af virksomheden ejes af Kim Neeper Rasmussen, som også er hjernen bag produktet. Laust Nielsen er ekspert, når det handler om salg, service og markedsføring.

CANVAS HiFi har lavet et koncept, hvor de sælger online direkte fra producent til forbruger. Der er ingen mellemled i form af grossister og forhandlere. Det gør det muligt at gå ud med en ifølge Laust Nielsen ”knivskarp pris” på 22.500 kroner for den billigste model.

Prisen er den samme i hele verden. Det spiller ingen rolle, om køberen sidder i Frederikshavn, Athen, Nairobi eller Bangkok, og her er fragten endda regnet med.

Lyd- og Billede Specialisten er i forvejen eksperter i handle på distancen. 80 procent af deres omsætning foregår online, og her er der primært tale om luksusprodukter. Butikken har altså i forvejen et rådgivnings- og servicekoncept, som fungerer. Det kræver medarbejdere med et højt kompetenceniveau samt viljen til at omfavne nye digitale medier.

CANVAS HiFi har ansat tre medarbejdere i Frederikshavn, som har ansvaret for sociale medier, markedsstrategi og e-commerce. Derudover har Laust Nielsen lejet nogle lagerhaller i Frederikshavn med plads til 1000 CANVAS HiFi-højtalere.

- Der er tale om en rigtig stor investering. Det er stukket lidt af, og derfor fortæller vi også, at det er en introduktionspris, vi går ud med til at begynde med. Prisen kommer til at stige, men jeg piver ikke. Det er en god businesscase, forsikrer Laust Nielsen.

Lyd & Billede Specialisten var for nogle år siden Danmarks ubetinget største autoriseret forhandler af B&O. I dag er butikken ikke længere autoriseret B&O-forhandler, men sælger fortsat B&O. Det er nærliggende at tro, at flere af konkurrenterne ligger på lur og er klar til tage kampen op med CANVAS Hi-Fi.

- Det kræver dog, at de ændrer deres koncept, og det stiller jeg rent faktisk spørgsmålstegn ved. De har i dag fokus på højtalere, der stikker i alle mulige retninger. Jeg mener, at hele branchen i den proces har glemt den gode HiFi-lyd. Den kommer vi med nu. Vi går tilbage til rødderne og klæder verdens boliger på med den rigtige lyd. Vi kan levere verdens bedste kompakte tv-lyd, mener Laust Nielsen.

Seneste nyheder

Mest læste nyheder lige nu...