Stylt vinder guld for The Reef ved Muse Awards i New York
Det svenske koncept- og designbureau Stylt har vundet guld ved 2025 Muse Design Awards i New York for sit arbejde med Quality Hotel The Reef i Frederikshavn. Prisen blev givet i kategorien Best Interior Design – Hotels & Resorts og hylder en gennemført totaloplevelse, hvor dansk gæstfrihed møder caribisk feriestemning.
Muse Design Awards, som arrangeres af International Awards Associate (IAA), anerkender hvert år banebrydende design inden for arkitektur, indretning, produktdesign og visuel kommunikation på verdensplan. I år gik en af konkurrencens mest prestigefyldte priser altså til en caribisk oase i Frederikshavn.
The Reef åbnede første gang i 2010 med Stylt som ansvarlig for koncept, storytelling, identitet og indretning. Det farverige, caribiske tema blev hurtigt et særkende, som gjorde hotellet til et af Skandinaviens førende eventyrbade og familiehoteller.
15 år senere vendte Stylt tilbage for at give hele anlægget nyt liv i forbindelse med en omfattende renovering. I tæt samarbejde med ejeren Stena Line og den nye operatør Strawberry er resultatet blevet Quality Hotel The Reef Resort – et gennemført caribisk resort med både sjæl og moderne komfort.
- Opgaven var at udvikle vandlandet til et fuldendt resort med alt, hvad det indebærer, fortæller Erik Nissen Johansen, Stylts grundlægger og kreative direktør.
- Vi ønskede at forfine og forny oplevelsen, men samtidig bevare den legesyge ånd og varme, som gæsterne elsker.
Med udgangspunkt i The Reefs DNA – tropisk varme kombineret med dansk gæstfrihed – har det caribiske tema fået nyt liv i alt fra lobby og værelser til restauranter, mødelokaler og det opgraderede eventyrbad. Temaet "Danish heart, Caribbean soul" går som en rød tråd gennem hele resortet.
- Vi er utroligt stolte af at have udviklet The Reef til en levende destination, der appellerer til endnu flere gæster og behov. At The Reef nu vinder guld i konkurrence med hoteller fra hele verden, er et bevis på, at vi har skabt en oplevelse i international topklasse, siger Christina Bromander, Trade Director hos Stena Line.
- Planen for The Reef var ambitiøs, og det er fantastisk hver dag at opleve gæsternes reaktioner – fra børnefamilier, der nyder de caribiske eventyr, til konferencedeltagere, der finder ny energi. At se, hvordan gæster i alle aldre lever sig ind i universet, er den bedste anerkendelse, vi kan få, fortæller Marianne Bredevang, hotelchef på Quality Hotel The Reef Resort.



































