Gå til hoved-indhold
22. januar 2024 - kl. 00.01

Laust Nielsen befinder sig midt i et frederikshavnsk erhvervseventyr

  • 1 af 1
    Med en højtaler fra CANVAS HiFi får du ikke bare lækker HiFi-lyd ud af dit fjernsyn, men også din musikstreaming, pladespiller, radioapp med mere.
Af: Michael Frederiksen

Laust Nielsen, indehaver af Lyd & Billed Specialisten i Frederikshavn, kniber sig selv i armen i disse uger. Hans nyudviklede højtaler, CANVAS HiFi, har fået en overvældende modtagelse - både når det gælder salg og anmeldelser. Ja, der er faktisk tale om et frederikshavnsk erhvervseventyr, som overstiger alle forventninger.

- Den første uge solgte vi, hvad vi havde forventet at sælge de første tre måneder, og vi har nu bestilt til et års forventet forbrug, så vi er sikre på at have nok om et par måneder, siger Laust Nielsen.

Laust Nielsen ejer CANVAS HiFi sammen med Kim Neeper Rasmussen. Med en højtaler fra CANVAS HiFi får du ikke bare lækker HiFi-lyd ud af dit fjernsyn, men også din musikstreaming, pladespiller, radioapp med mere.

Højtaleren blev præsenteret i Las Vegas for et par uger siden på CES 2024 - verdens største elektronikmesse. Anmeldelserne er meget flotte.

- En lang række HiFi-journalister fra hele verden har bestil CANVAS HiFi for at teste den, og alle, der har hørt den under verdenspremieren, er vilde med både lyd og koncept, smiler Laust Nielsen.

Højtaleren sælges kun online. Det betyder, at Lyd & Billed Specialisten er det eneste sted i verden, hvor du fysisk kan se, høre og opleve CANVAS HiFi. 

Salget går særdeles godt, og kunderne kommer fra alle verdenshjørner.

- Vi har solgt til det meste af verden. Australien, USA, Canada, Europa og Østen, men langt de fleste er til Norden og især Danmark. Det hele er samlet i én lækker løsning til stuen. Det spiller second to none. Det kan alle høre. Vi har taget patent på flere teknologier, og nogle enheder er lavet helt særligt, siger Laust Nielsen.

Han tøver ikke med at kalde det for en drømmemodtagelse.

- Vi var godt klar over, at vores koncept var unikt og kombinationen af uhørt god lyd og ypperligt design ville appellere til mange, men at budskabet ville nå så hurtigt og bredt ud kommer helt bag på os i så høj en grad, at vi har aflyst alt planlagt markedsføring og nu primært koncentrerer os om leveringer og logistik, udtaler Laust Nielsen.

Seneste nyheder

Mest læste nyheder lige nu...