Gå til hoved-indhold
21. oktober 2025 - kl. 11.10

Store medier er vilde med Frederikshavn, Skagen og Sæby

  • 1 af 3
    Foto: Frame and Work
  • 2 af 3
    Foto: The Travel Book
  • 3 af 3
    Foto: Csaba Labancz
Af: Michael Frederiksen

​​​​​​​Destination NORD har i 2025 haft adskillige store nationale og internationale medier på organiserede pressebesøg i Frederikshavn Kommune. Det er der kommet flere rosende omtaler ud af, senest i JP Rejser.

- Vi arbejder dedikeret og målrettet med pressebesøg, som vi ser som en meget vigtig del af vores arbejde for at promovere destinationen nationalt og internationalt. Når store anerkendte medier roser vores destinationer, er det uvildig og højst troværdig omtale, der når ud til et publikum, som vi aldrig vil kunne matche via betalt markedsføring. Derfor er PR og journalistbesøg så vigtigt i destinationsmarkedsføring, fortæller PR Manager Birgitte Bak fra Destination NORD.

Erfaringen viser, at positiv presseomtale giver afledt opmærksomhed og branding-værdi langt ud over den omkostning, der er forbundet med at varetage PR-arbejdet – når det vel at mærke gøres rigtigt.

Senest har JP Rejser været på besøg i Frederikshavn og roser over flere sider bl.a. Quality Hotel The Reef som en eventyrlig børneoplevelse. Nævnt bliver også Restaurant NerD, Cloostårnet, Jul på Knivholt, Bangsbo Fort, Botanisk Have, Møllehuset, Restsurant Sæson, Pikkerbakken, Palmestranden og Junglestien samt en rosende omtale af Sæby.

Men også internationalt er der interesse for at besøge vores område, når Destination NORD inviterer:

- Vi glæder os lige nu til at se resultatet af et helt eksklusivt besøg i Skagen af tre store internationale medier - The Times, The Telegraph og The Observer, som er søndagsudgaven af The Guardian i forbindelse med en kommende Anna Ancher-udstilling i London, siger Birgitte Bak.

Generelt er der stor medieinteresse for både Skagen, Frederikshavn og Sæby. Den seneste tid har der således været interesse fra medier i Norge, Italien, Frankrig, Tyskland, Sverige og UK, og det er både podcastere, tv-produktioner, familiebloggere, magasiner og traditionelle avis-journalister, der på invitation fra Destination NORD har været på besøg eller planlægger at komme det for at fortælle om og anbefale området som rejsedestination.

Seneste nyheder

Mest læste nyheder lige nu...