Talitha Tuttleby årets første student på Frederikshavn Gymnasium
Mandag morgen efter eksamen i oldtidskundskab blev Talitha Tuttleby første student på Frederikshavn Gymnasium 2026. Talitha er fra Frederikshavn midtby, hvor hun bor med sin mor og papfar.
Med eksamenerne vel overstået ser Talitha Tuttleby nu frem til at holde et sabbatår, hvor der skal tjenes penge ved at arbejde på et plejehjem og også gerne et hospital. Den nybagte student vil gerne arbejde med sundhed. Derfor byder sabbatåret også på en praktik på et hospital i Afrika. Om godt et år har Talitha Tuttleby planer om at læse medicin på Aalborg Universitet med målet om at blive læge.
Hun har gået på studieretningen med bioteknologi og matematik på A-niveau, hvor især bioteknologi lokkede. Hun valgte dog også spansk som 5. fag på A-niveau. Generelt har Talitha Tuttleby været glad for de tre år på gymnasiet:
- Det har været lærerigt, sjovt, hårdt og især fællesskabet omkring klassen har været dejligt. Studieturen til Barcelona var fed og deltagelsen i projekt Forskerspire, hvor jeg arbejdede med psoriasis, var spændende, fremhæver hun.
Nu skal Talitha Tuttleby nyde, at eksamenerne er overstået. Festlighederne i dag foregår i sommerhuset, hvor familie og venner kommer på besøg.
- Den får lidt gas i aften og resten af uge, griner hun.
Lidt senere på dagen fik Frederikshavn Gymnasium årets første student på HF og på Maritim Student. Det blev henholdsvis Victoria Kvolsgaard og Johan Toft.
I år dimitterer i alt 212 elever fra Frederikshavn Gymnasium på STX, HF og Maritim Student.




































