Gå til hoved-indhold
27. juni 2026 - kl. 00.06

WH-fans har allerede betalt 28.000 kroner til stærk svensk back

  • 1 af 1
Af: Michael Kristensen

Pengeindsamlingen, der skal sikre Frederikshavn White Hawks tilgang af den dygtige svenske back Gustav Nielsen, er kommet fint fra start. Fredag eftermiddag var der indsamlet 28.000 kroner.

På torsdagens velbesøgte informationsmøde kom det frem, at Frederikshavn White Hawks har lavet en forhåndsaftale med den stærke svenske back Gustav Nielsen. En indsamling blandt virksomheder og fans skal sikre økonomien til svenskeren, og fansene har allerede spyttet godt i kassen, lyder det fra Elite Nord Frederikshavn A/S.

Den svenske spiller har i de seneste tre sæsoner spillet i Sønderjyske, hvor han har leveret imponerende 103 point, været på Metal Ligaens all-star hold, og han blev i 2024 dansk mester med klubben fra Vojens.

Nu går turen, måske, nordpå, hvis Frederikshavn White Hawks kan sikre den økonomi, som det kræver at tilknytte svenskeren, og i torsdag blev der annonceret en indsamling, hvor fans, der donerer mindst 200 kroner, er med i lodtrækningen om en signeret stav fra Oscar Fisker Mølgaard.

Under et døgn efter indsamlingen var skudt i gang oplyser White Hawks til Kanal Frederikshavn, at fansene allerede har bidraget med 28.000 kroner.

- Det er vi imponerede og taknemmelige for, og vi håber, det lykkes os at få samlet de nødvendige penge ind, så vi kan tilføre Gustav Nielsen på holdkortet til næste sæson. Vi hørte jo på informationsmødet, at den sportslige ledelse og træner Casper Stockfisch mener, at Gustav har nogle kvaliteter, som vi kan bruge på holdet i næste sæson, og med den opbakning, vi oplevede til vores informationsmøde, tror jeg på, vi går en god og spændende sæson i møde, siger Jonas Jensen fra Elite Nord Frederikshavn A/S.

Klubbens General Manger, Henrik Andersen, fortalte på informationsmødet, at Gustav Nielsen har givet White Hawks tre uger, hvor forhåndsaftalen er gældende.

Seneste nyheder

Mest læste nyheder lige nu...