H&M klar til at åbne sin herreafdeling i Fr.havn
Den har været undervejs i nogle måneder, og torsdag 27. juni fejrer H&M i Frederikshavn officielt færdiggørelsen af den længe ventede herreafdeling.
H&M i Frederikshavn er klar til at invitere indenfor i en ny og inspirerende herreafdeling, som byder på H&M’s nyeste mode indenfor klassisk og young fashion herretøj. Butikkens nye herreafdeling på godt 200 kvadratmeter er beliggende forskudt i forlængelse af det nuværende stueplan. Dermed er der også i Frederikshavn adgang til H&M’s forretningsidé "Mode og kvalitet til bedste pris – på bæredygtig vis" til hele familien.
Den øvrige del af butikken har gennemgået en let modernisering, og Store Manager Malene Schødt Jensen og hendes 19 medarbejdere glæder sig til at tage imod både gamle og nye kunder.
- Vi er rigtig stolte af, at vi nu også tilbyder herretøj i Frederikshavn. Det er noget, som vi længe har ønsket os – både fordi vi har et fantastisk herresortiment, men også fordi det betyder, at vores kunder kan shoppe til hele familien i samme butik, hvilket er noget, de sætter pris på, fortæller Malene Schødt Jensen.
H&M har været en del af handelsmiljøet i Frederikshavn siden åbningen i 2005, og ifølge Marlene Schødt Jensen har H&M udviklet sig meget gennem årene:
- Måske vil man ved første øjekast tænke, at alt er, som det plejer, men der er sket rigtige mange ting i H&M de sidste 20 år. Vores kvalitetsafdeling har arbejdet med at udvikle vores varer, så de kan holde til at blive brugt mange gange, og vi ser eksempelvis at vores flyverdragter, neglelakker og herreskjorter scorer højt i test – det er vi rigtig stolte af. I dag er vi oppe på, at 57 procent af vores samlede sortiment i H&M Group kommer fra bæredygtige kilder – hele 95 procent af bomulden – og på vores hjemmeside kan man se hvilken fabrik, en vare er produceret på. Det, synes jeg, siger noget om, hvor H&M er i dag, siger Malene Schødt Jensen.
Hun har været Store Manager i butikken siden åbningen i 2015 og har været i H&M siden 2000. Der er i dag 80 H&M-butikker i Danmark, og udvidelser med herretøj er en af de måder, hvorpå H&M udvider den danske forretning.
På åbningsdagen uddeler H&M rabatkuponer på 100 kroner til de første 100 kunder. Kuponerne uddeles ved den røde løber. Der er desuden 25 procent rabat på en valgfri herrevare til alle kunder.