Gå til hoved-indhold
08. maj 2025 - kl. 13.05

Louis Nielsen i Frederikshavn er landets bedste til kundeservice

  • 1 af 1
    Charlotte Olivius var rørt, da hun sammen med Henrik Tunno Hougaard og deres team af optikere og optikerassistenter fra Louis Nielsen Frederikshavn modtog årets kundeservice-prisen ved det årlige nationale seminar i Herning den 3. maj. PR-foto
Af: Michael Frederiksen

Louis Nielsen i Frederikshavn giver Danmarks bedste kundeservice. Butikken modtog prisen ”Årets kundeserviceindsats” foran 800 kolleger ved kædens nationale seminar lørdag 3. maj.

Medarbejderne fra Louis Nielsen i Frederikshavn blev hædret med en pris for bedste kundeservice, da omkring 800 medarbejdere fra optikerkædens 79 butikker og nordjyske hovedkontor var samlet til kædens årlige nationale seminar i Herning.

Henrik Tunno Hougaard og Charlotte Olivius, som ejer butikken i Danmarksgade 75, holdt lukket 3. maj, så alle medarbejdere havde mulighed for at være med til det store seminar og efterfølgende fest. De vidste dog ikke, at butikken fik en helt særlig rolle på dagen, hvor der i løbet af programmet uddeles en række priser.

- Vi har i Frederikshavn haft et lidt specielt år, da vi har manglet personale og har haft svært ved at få enderne til at nå sammen i butikken. Derfor måtte jeg lige blinke en ekstra gang, da vi først blev råbt op blandt de nominerede og derefter som vindere af prisen for årets bedste kundeservice, fortæller chefoptiker Charlotte Olivius.

På scenen blev prisen overrakt af kædens retaildirektør Jacob Vejen med den begrundelse, at det altid er rart at komme i butikken, og at kunderne føler sig velkomne, godt rådgivet og har en god oplevelse. Det gør, at de kommer igen og igen.

- Vores loyale kunder er altafgørende for butikken, og derfor arbejder vi for, at alle har lyst til at komme igen gang på gang. Kunderne har belønnet os med flotte anmeldelser i vores kundeundersøgelser, og nu har vi også denne pris som belønning for vores arbejde. Det er stort, siger Henrik Tunno Hougaard.

At få prisen efter et år, hvor medarbejderne har løbet ekstra stærkt, er ekstra stort, uddyber han:

- Det er et kæmpe skulderklap til vores dygtige optikere og optikerassistenter, at de kan holde så højt et niveau af kundeservice og sikre, at alle føler sig set og godt behandlet, mens de har manglet hænder i butikken, siger butikschefen.

Han fortæller, at der nu er kommet flere nye kolleger i butikken, men at han og Charlotte Olivius til sommer skal ansætte både en butikselev og en optiker for at tage sig godt af det stigende antal kunder i butikken i Danmarksgade.

Med i prisen for Årets Kundeservice fulgte en brille-statuette og en kontant præmie på 15.000 kroner. Præmien skal bruges på en fælles tur med overnatning, som de 10 medarbejderne får lov til at vælge, forklarer Henrik Tunno Hougaard.

Seneste nyheder

Mest læste nyheder lige nu...