Mobil version Gør Kanal Frederikshavn til min startside
 
16.03.2021 | Af: SPONSORERET INDHOLD

SEO: Er det en god investering?

Når man skal markedsføre sig, handler det om at skabe en positiv ROI (Return on Investment). Det nytter ikke at kaste penge efter markedsføring, der ikke kaster penge tilbage.

 

Denne artikel er sponsoreret af Asento.

Heldigvis er det nemt at måle, hvorvidt din marketingindsats giver mening – i hvert fald på nettet. Med de rette analyse- og tracking-værktøjer, er det muligt at sortere i din trafik, salg og henvendelser, hvorfor du kan se, hvilket af dine marketingindsatser, der kaster mest af sig.

Har du gjort dig tanker om at investere i SEO, men er du i tvivl om, hvorvidt det er en god investering? I så fald er du sandsynligvis i samme båd, som mange andre. Det er der flere årsager til, men som regel skyldes det, at folk ikke har det store kendskab til SEO.

SEO er en disciplin, der handler om at få din hjemmeside til at rangere på relevante søgeord og -fraser. Det er dog sjældent, at det er gratis, da man skal hyre et bureau eller en freelancer til dette. Uanset om du vælger et bureau eller en freelancer, er det vigtigt at måle på aktørens indsats.

Trafik er ikke relevant i sig selv
Du vil opleve, at der vil være bureauer og freelancer, der forsøger at sælge deres SEO-ydelser på baggrund af, at de kan skabe yderligere trafik. I denne forbindelse er det vigtigt at pointere, at det ikke er nok. Det handler ikke om at skabe trafik, når man markedsfører sig – det handler om salg.

Derfor er det også vigtigt, at du ikke lader dig forføre af SEO-sælgere, der forsøger at sælge deres ydelser ved at love en stor stigning i trafikken. Derimod skal du finde et bureau eller en freelancer, der aktivt arbejder for at forøge dit salg – det er nemlig dét, der tæller.

Netop derfor er der også mange, der er bekymret for at kaste sig ud i SEO. Det kan nemlig være at skille fårene fra bukkene, hvis ikke man har det store kendskab til disciplinen. En god start er dog at holde dig til de aktører, der ikke fokuserer på trafik, men på salg.


Mål på bureauet eller freelancerens indsats
Som tidligere angivet, er det faktisk ganske let at finde ud af, hvorvidt din investering i SEO bærer frugt. Du kan nemlig finde flere analyse- og trackingværktøjer, der gør det muligt for dig at gå i dybden med, hvor din trafik og salg kommer fra.

Det betyder også, at du har mulighed for at måle på bureauet eller freelancerens indsats. Har du hyret et SEO bureau til at varetage dit arbejde med SEO, bør du derfor sørge for, at Google Analytics bliver installeret på din hjemmeside, så du kan holde øje med både trafik og salg.

Med Google Analytics kan du ikke blot holde øje med mængden af besøgende på din hjemmeside. Du kan også se, hvor de kommer fra, ligesom det kan sættes op, så man kan holde øje med, hvilke trafikkanaler, der skaber salg – dermed kan du regne på, hvorvidt din SEO-investering giver positiv ROI.

 

BillederTilføj billede

Der er desværre ingen fotos/videoklip til denne nyhed.

 

Kommentarer

Del denne artikel

Flere nyheder





Indlæser nyheder
Close